Trzy oferty złożone na Alitalię były nieodpowiednie

Trzy oferty złożone na Alitalię w procedurze uruchomionej przez poprzedni rząd były nieodpowiednie — stwierdzili w raporcie trzej administratorzy wyznaczeni w 2017 r. do kierowania nią Nad symbolem włoskiej gospodarki kwitnącej po wojnie i oznaką narodowego prestiżu pojawiła się znów niepewność, bo nowy rząd wstrzymał poszukiwania nowych inwestorów. Raport administratorów nie mówi konkretnie, kim są autorzy 3 ofert, ale dodaje, że Alitalia nie podejmie rozmów na zasadzie wyłączności z żadnym z potencjalnym chętnym do kupienia, bo żaden z nich nie złożył zobowiązań i nie przedstawił tak zasadniczych elementów jak plany przemysłowe, dokumenty dotyczące kontraktu i gwarancje przetargowe. Lufthansa, easyJet i Wizz Air wyraziły na piśmie zainteresowanie Alitalią po objęciu jej nadzorem komisarycznym w maju 2017, drugi raz w ciągu dekady z powodu rosnącej konkurencji ze strony tanich przewoźników i szybkiej kolei.Nowy minister transportu stwierdził w lipcu, że 51 proc. Alitalii ma być we włoskich rękach, a reszta należeć do silnego inwestora, nie podając żadnych szczegółów, jak państwo zamierza ingerować i czy dojdzie do sprzedaży linii. Niepewność polityczna związana z marcowymi wyborami powszechnymi i następująca po nich zmiana rządu skłoniły zainteresowanych inwestorów do bardziej ostrożnego podejścia. Komisarze Alitalii pracują nad uporządkowaniem ksiąg finansowych przewoźnika. Obroty w I półroczu wzrosły o 4,3 proc. do 1,4 mld euro, koszty zmalały o 8,6 proc. do 1,5 mld euro mimo wzrostu rachunku za paliwo o prawie 22 proc. Alitalia zmniejszyła zasadniczą stratę do 124 mln euro.Źródło: rp.pl

Komentarze