Lockheed Martin zmodernizował 52 samoloty C-5M Super Galaxy

Lockheed Martin dostarczył do tej pory 52 transportowce C-5M Super Galaxy zmodernizowane w ramach programu poprawy i niezawodności Sił Powietrznych USA. Dostarczenie kończy aktualizację RERP, która przedłuża żywotność floty C-5 do 2040 roku. "Dzięki możliwościom związanym z C-5M, Super Galaxy jest bardziej wydajny i bardziej niezawodny oraz lepiej radzi sobie z prawdziwie globalnym strategicznym transportem lotniczym" - powiedziała Patricia Pagan, dyrektor strategiczny w zakresie transportu powietrznego Lockheed Martin Air Mobility i Missions Missions, "Jestem bardzo dumna z zespołu wykonawców pracujących przy modernizacji floty C-5." Pracowaliśmy bardzo ciężko, aby zapewnić, że C-5M są absolutnie najlepszymi strategicznymi samolotami transportowymi dla naszych sił zbrojnych. " Dowódca Air Force Reserve Command z 439. skrzydła Airlift w Westover Air Reserve Base w stanie Massachusetts przetransferował ostatni samolot C-5M do bazy lotniczej Stewart w Nowym Jorku, gdzie samolot zostanie poddany renowacji lakieru. Po zakończeniu tej pracy samolot zostanie przetransportowany do Westover, gdzie będzie ósmym C-5M przypisanym do bazy. Lockheed Martin rozpoczął prace rozwojowe RERP w 2001 roku. RERP zawiera ponad 70 ulepszeń, które zwiększają niezawodność, wydajność, łatwość konserwacji i dostępność. RERP obejmował zmiany lub modyfikacje struktury płatowca, układy hydrauliczne, układ elektryczny, system paliwowy, podwozie i kontrolę lotów. Sercem systemu jest silnik GE F138 (znany jako CF6-80C2L1F w samolotach komercyjnych). Silnik ten zapewnia o 22% więcej ciągu niż TF39 produkowane dla wcześniejszych samolotów C-5A / B / C. Silniki umożliwiają również C-5M spełnienie wymagań redukcji hałasu Stage 4 FAA. Te zmiany razem wzięte powodują 22-procentowy wzrost ciągu, krótszą drogę rozbiegu; 58-procentowa poprawa szybkości wznoszenia; pozwala C-5M na rejs o maksymalnej wadze brutto - w środowisku lotu Komunikacja / Nawigacja / Nadzór / Zarządzanie ruchem lotniczym (CNS / ATM) i znacznie zwiększona oszczędność paliwa i mniejsze zapotrzebowanie na obsługę tankowców. Pierwszy lot zmodyfikowanego samolotu do standardu C-5M odbył się w Marietta, w stanie Georgia, 19 czerwca 2006 r. Pierwszy operacyjny C-5M został dostarczony do Bazy Sił Powietrznych w Dover, Delaware, w dniu 9 lutego 2009 r. W sumie 49 C5B, dwa samoloty C-5C i jeden oryginalny C-5A zmodyfikowano w ramach RERP. C-5M posiada 89 certyfikowanych przez FAI światowych rekordów lotniczych, w większości typu samolotów. Te rekordy obejmują czas wznoszenia z ładunkiem, osiągniętą wysokość z ładunkiem i największą ładownością. C-5 Galaxy był eksploatowany wyłącznie przez US Air Force od 1970 roku i jest największym strategicznym samolotem we flocie amerykańskich sił powietrznych. C-5 może pomieścić dwa 78 tonowe czołgi bojowe M1A1 lub śmigłowce. W pełni obciążony, C-5 ma masę brutto ponad 362 tony.Źródło: Lockheed Martin

Komentarze