Singapore Airlines planuje zmodernizować flotę na trasach do Japonii

 
Singapore Airlines planuje zmodernizować flotę na trasach do Japonii. Dotychczasowe maszyny zostaną zastąpione Boeingami 787-10. Największy z Dreamlinerów w barwach Singapore Airlines od 3 maja będzie obsługiwać połączenie między Singapurem a Osaką. Kolejnym kierunkiem, który w ciągu najbliższych 10 lat pojawi się na liście oferowanych kierunków to Narita. Boeing 787-10 zastąpi między innymi połączenie obsługiwane przez Airbusa A330-300 na jednym z dwóch codziennych lotów SIA do Osaki. Przewoźnik wymieni 777-300ER na Dreamlinery w przypadku jednego z dwóch codziennych połączeń do miasta Narita. Singapurskie narodowe linie lotnicze są pierwszym odbiorcą największego z wariantów Dreamlinera. Był także pierwszym przewoźnikiem z Azji Południowo-Wschodniej, który kupił odrzutowiec Boeinga 747 w 1972 roku i jest obecnie jedyną linią posiadającą we flocie całą rodzinę modeli z serii 787. Boeing 787-10 uzyskał certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) w styczniu 2018 roku, po 900 godzinach lotów testowych. Transakcja z singapurskimi narodowymi liniami lotniczymi wyceniana jest na 13,8 mld dolarów (10,4 mld funtów) i obejmuje 19 samolotów Dreamliner 787-10 oraz 20 maszyn 777-9. Amerykański producent deklaruje, że zdobył już dziewięciu klientów, którzy łącznie zamówili 170 Boeingów 787-10. Oprócz przewoźnika z Singapuru wymieniane są między innymi linie: United Airlines (14 zamówień), Air France-KLM (7 maszyn), Air Lease Corp. (25), All Nippon Airways (3), British Airways (12), Etihad Airways (30), EVA Air (18) i GE Capital Aviation Services (10). (Rynek Lotniczy)

Komentarze