Silnik PW800 będzie jednostka napędową do nowego odrzutowca biznesowego Falcon

13 grudnia br. Pratt & Whitney Canada (P&WC) ogłosiła, że rodzina silników PurePower PW800 została wybrana jako jednostka napędowa do nowego odrzutowca biznesowego Falcon zaprezentowanego wcześniej przez Dassault Aviation. Silnik PurePower PW800 został zoptymalizowany na potrzeby latających na dużych wysokościach odrzutowców biznesowych dalekiego zasięgu i stworzony na bazie tej samej sprawdzonej i poddawanej rygorystycznym testom technologicznym, która została zastosowana w nagradzanej rodzinie silników turbowentylatorowych Pratt & Whitney, instalowanych w samolotach komercyjnych. Zaawansowana technologia systemu wspólnego rdzenia, zastosowana w 15 różnych silnikach PurePower, ma już na koncie ponad 400 tysięcy „wylatanych” godzin. „Mamy ogromną przyjemność poinformować, że Dassault Aviation ponownie zaufał P&WC, wybierając nasz silnik do swojego nowego samolotu i mamy nadzieję na dalszy rozwój naszej długotrwałej współpracy z wykorzystaniem tej nowej platformy.” – powiedziała Irene Makris, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, Pratt & Whitney Canada. Silnik PurePower PW800 wykorzystuje technologie najnowszej generacji na każdym polu: zapewnia dwucyfrowy wzrost wydajności paliwowej, wytycza nowy „zielony” standard dla silników w zakresie emisji spalin dzięki zaawansowanej komorze spalania TALON X, a jego konstrukcja zapewniająca niski poziom hałasu i drgań gwarantuje wyjątkową ciszę w kabinie, dbając o wyższy komfort pasażerów. Dzięki swojej dynamicznej konstrukcji, wyjątkowo łatwemu utrzymaniu w ruchu i zaawansowanym możliwościom diagnostycznym silnik PurePower PW800 będzie gwarantował przewoźnikom najlepszą w swojej klasie, dostępność i niezawodność. Nie można także zapominać o udoskonalonej ofercie usług dostępnej produktów należących do rodziny silników PurePower PW800, które są dostosowane do potrzeb współczesnych przewoźników. Źródło: Pratt & Whitney Rzeszów Azores Airlines odebrały w zakładach w Hamburgu swojego pierwszego Airbusa A321neo 15 grudnia Azores Airlines odebrały w zakładach w Hamburgu swojego pierwszego Airbusa A321neo, napędzanego silnikami LEAP-1A, noszącego znaki rejestracyjne CS-TSF. W ten sposób linie stały się pierwszym portugalskim użytkownikiem tego typu. Przewoźnik wydzierżawi łącznie 6 A321neo/LR od Air Lease Corporation. Będą one używane do obsługi tras transatlantyckich. Aktualnie Azores Airlines eksploatują 7 Airbusów: 3 A310, 3 A320 i jednego A321neo, docierają do portów w Europie, Ameryce Północnej. Źródło: Altair

Komentarze