Postępy programu Iron Bird City Airbus

Program CityAirbus osiągnął kolejny kamień milowy: ukończenie i „podłączenie zasilania” do naziemnego stanowiska do testów (tzw. „żelaznego ptaka” – ang. Iron Bird) w Taufkirchen w Niemczech. Umożliwia to weryfikację całego elektrycznego układu napędowego CityAirbus, opracowanego przez dział Airbus E-Aircraft Systems. Pierwsze kompletne stanowisko do testowania napędu elektrycznego ma zdolność kierowania całym łańcuchem układu napędowego, od układu sterowania lotem do obciążeń dynamicznych śmigieł. Umożliwia to weryfikację dynamiki układów elektrycznych, mechanicznych i termodynamicznych. Po dopracowaniu i sprawdzeniu w „żelaznym ptaku”, układ napędowy zostanie zamontowany w demonstratorze do połowy 2018 r. Konfiguracja stanowiska testowego odwzorowuje architekturę CityAirbus i obejmuje silniki, elektronikę instalacji zasilania energia elektryczną i skrzynki rozdzielcze, opracowane i wyprodukowane przez firmę Siemens w ramach umowy o współpracy między Airbusem i Siemensem, dotyczącej napędu elektrycznego. Jednocześnie prowadzone są prace rozwojowe demonstratora CityAirbus. Pierwsze elementy struktury zostały już wyprodukowane i są w drodze do zakładu, gdzie odbędzie się montaż śmigłowca. Te ważne kroki rozwojowe torują drogę do pierwszego lotu CityAirbus przed końcem 2018 r. CityAirbus to wieloosobowy, autonomiczny, napędzany elektrycznie, statek powietrzny pionowego startu i lądowania przeznaczony do lotniczego transportu miejskiego. Przeznaczony jest do przewozu maksymalnie czterech pasażerów nad zatłoczonymi megamiastami w sposób szybki, niedrogi i przyjazny dla środowiska. Źródło: Airbus

Komentarze