Port Lotniczy Londyn-Luton planuje obsługiwać od 36 do 38 milionów pasażerów

Port Lotniczy Londyn-Luton planuje obsługiwać od 36 do 38 milionów pasażerów i 240 tysięcy lotów do 2050 roku – wynika z planu opublikowanego przez Luton Borough Council, do którego należy lotnisko. Tymczasem hałas z przelotów do i z lotniska Luton, zdaniem osób związanych z badaniem norm hałasowych w rejonie lotniska, poważnie wpływa na mieszkańców. Problemem są nie tylko lądujące i startujące samoloty, ale również transport na drogach i pociągiem w pobliżu lotniska, który znajduje się na granicy przepustowości. Lotnisko Luton otrzymało pozwolenie na rozbudowę do 18 milionów pasażerów w 2013 roku. Pozwolenie miało starczyć na 15 lat, tymczasem granicę tę udało się osiągnąć pięć lat wcześniej, niż początkowo zakładano. Dodatkowo, od 2013 roku hałas powodowany przez samoloty wzrósł na lotnisku dziesięciokrotnie. Przeciwko rozbudowie lotniska Luton występują lokalni mieszkańcy. Tymczasem port jest najszybciej rozwijającym się lotniskiem w Wielkiej Brytanii a rząd nie planuje nałożenia ograniczeń na lotnisko. Przedstawiciele lotniska argumentują, że generuje ono 25,6 miliona funtów rocznie dla gminy Luton, płacąc za kluczowe usługi i inwestycje w infrastrukturę. Port zapewnia również 30 tysięcy miejsc pracy w Bedfordshire, Hertfordshire i Buckinghamshire. Lotnisko argumentuje również, że każdy dodatkowy milion pasażerów daje 76 milionów funtów gospodarce regionalnej. Port w Luton ma osiągnąć wynik 38 mln pasażerów i 240 tysięcy lotów na jednym pasie startowym. Lotnisko zobowiązało się przy tym do minimalizowania wpływu na środowisko i zapewniania korzyści ekonomicznych lokalnym i subregionalnym społecznościom i ich gospodarkom. (Rynek Kolejowy)

Komentarze