Airbus Helicopters dostarczył 10 śmigłowców Marynarce Wojennej Meksyku

Marynarka Wojenna Meksyku otrzymała ostatnie dwa z 10 zamówionych w 2014 r. śmigłowców AS565 MBe Panther, w trakcie uroczystego przekazania na terenie zakładów Airbus Helicopters w Marignane. Tym samym Meksykańska Marynarka Wojenna staje się pierwszym użytkownikiem nowego wariantu śmigłowca. Pierwsze cztery wiropłaty dostarczono w 2016 r., a pozostałe sześć odbiorca otrzymywał w 2017 r. Stacjonujące w trzech bazach morskich w meksykańskich stanach Veracruz, Sonora i Michoacan śmigłowce wylatały średnio 300 godzin w ramach misji rozpoznawczych, patrolowych i lotów treningowych. MBe Panther, w toku wykonywania takich misji, korzysta z zaawansowanego wyposażenia zadaniowego, takiego jak hak do przewożenia ładunków na podwieszeniu, wyciągarka, system obserwacji w podczerwieni FLIR – przydatny w czasie nocnych operacji ratunkowych, oraz 4 pary noszy, użytecznych w przypadku ewakuacji medycznej. „Chciałbym podziękować Marynarce Wojennej Meksyku za zaufanie jakim obdarza nasze śmigłowce”, stwierdził Mesrob Karalekian, wiceprezes Airbus Helicopters na Amerykę Łacińską. „By pomóc marynarzom w odnoszeniu sukcesów podczas wykonywania misji o krytycznym znaczeniu, ustanowiliśmy na miejscu zespół wsparcia technicznego i logistycznego, który pozostaje do ich dyspozycji 24 godziny na dobę w Veracruz. Wyszkolono około 30 pilotów, wielu z nich przechodzi także specjalistyczne szkolenia SAR czy też w zakresie lotów z wykorzystaniem gogli noktowizyjnych”. AS565 MBe to platforma, która łączy w sobie nowe i sprawdzone rozwiązania technologiczne. Niesie to za sobą wyższą wartość dodaną dla potencjalnych użytkowników. Maszynę wyposażono w 2 silniki Safran Arriel 2N, pozwalające na uzyskanie lepszych osiągów w na wysokim pułapie, przy wysokiej temperaturze (warunki hot and high). Śmigłowiec osiąga prędkość maksymalną 278 km/h i ma zasięg 780 km, może również pochwalić się nową przekładnią główną, najnowszej generacji wirnikiem ogonowym, czy też 4-osiowym autopilotem, który zmniejsza obciążenie załogi pracą, w czasie wykonywania najbardziej wymagających zadań, takich jak na przykład operacje SAR. AS565 MBe jest dodatkowo wiropłatem bezpieczniejszym, znacznie bardziej ekonomicznym, i zdecydowanie prostszym w użytkowaniu. Źródło: Airbus Helicopters

Komentarze