West Atlantic z elektroniczny system zarządzania informacją

West Atlantic, europejskie linie lotnicze cargo wprowadziły elektroniczny system zarządzania informacją, tzw. Electronic Flight Bag (EFB, elektroniczne pomoce nawigacyjne i obsługowe), czyli cyfrowy odpowiednik podręcznego zestawu informacyjnego pilota. Zawierają one instrukcję użytkowania samolotu w locie, instrukcje obsługi technicznej, instrukcje użytkowania poszczególnych elementów wyposażenia awionicznego, listy wyposażenia oraz książki płatowca i silników, mapy i tabele w postaci elektronicznej.Dodatkowo EFB służy jako podręczny kalkulator pomocny przy doborze optymalnych prędkości startu i nastaw przepustnicy, zależnie od pogody, stanu lotniska i masy samolotu. Opcjonalnie można zintegrować EFB z wyposażeniem monitorującym pracę załogi oraz może ono służyć jako zapasowy wskaźnik podczas wykonywania prac obsługowych. Rozwiązanie dla West Atlantic zostało stworzone w oparciu o wzmocnione tablety Panasonic Toughpad FZ-G1. West Atlantic Group to spółka holdingowa dwóch europejskich przewoźników, West Air Sweden i Atlantic Airlines, specjalizująca się transporcie przesyłek pocztowych, towarów niebezpiecznych i ładunków drobnicowych. Przez lata linie korzystały z papierowej dokumentacji lotniczej. Były to tradycyjne segregatory zawierające liczne instrukcje, mapy i informacje o załadunku. Aby ograniczyć ilość materiałów fizycznie znajdujących się na pokładzie samolotu i jednocześnie zapewnić załodze łatwy i szybki dostęp do informacji, West Atlantic wprowadziły tablety Toughpad FZ-G1. Dostarczono je co najmniej 25 załogom, a każda z nich została wyposażona w 2 takie urządzenia – po jednym dla każdego z dwóch pilotów na pokładzie. Obecnie flota West Atlantic składa się z 40 BAe ATP-F, 6 Boeingów 737-300SF, 10 737-400SF, 4 737-800BCF, 3 767-200SF i pary Bombardierów CRJ200PF. (altair)

Komentarze