Drugi prototyp samolotu LM-100J został oblatany

Drugi prototyp samolotu LM-100J, czyli cywilnej wersji transportowca C-130J Super Hercules Lockheed Martina został oblatany 11 października.Lot był wyjątkowy, a osiągi samolotu – bez zarzutu. Po udanym pierwszym locie, samolot ten dołączy do pierwszego LM-100J, w ramach prowadzonego już programu prób w locie dla potrzeb FAA, co przyspieszy nasze postępy, aby dostarczyć samolot, dysponujący unikalnymi zdolnościami, cywilnym operatorom na całym świecie – powiedział po locie Wayne Roberts, szef pilotów doświadczalnych LM-100J. Próby certyfikacyjne LM-100J mają zostać zrealizowane do końca br. Uzyskanie Certyfikatu Typu amerykańskiej Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA) zaplanowane jest w pierwszych miesiącach 2018. Natychmiast potem 5 pierwszych seryjnych LM-100J zostanie przekazanych nieujawnionemu odbiorcy. Oprócz niego listy intencyjne podpisały irlandzka ASL Aviation Group i brazylijskie Bravo Industries, które zamierzają nabyć po 10 samolotów. Przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 74 389 kg, LM-100J może zabrać na pokład ładunek o masie 20 775 kg (wówczas może wykonywać manewry z maksymalnym przeciążeniem n=+2,5). Masa samolotu pustego to 36 446 kg, a masa bez paliwa – 57 173 kg. Zespół napędowy LM-100J stanowią 4 silniki Rolls-Royce AE2100D3, z cyfrowym układem sterowania (FADEC), o mocy 3498 kW każdy, poruszające sześciołopatowe kompozytowe śmigła szablaste Dowty R391. Trwałość użytkowa kesonu centropłata wynosić ma 40 tys. h lotu. Maksymalna prędkość przelotowa to 660 km/h, a zasięg z ładunkiem 18 144 kg – 4425 km. (Altair)

Komentarze

Popularne posty