Lepszy rok 2016 dla Airbusa


W ub.r. zakłady koncernu z Tuluzy opuściło 688 dużych samolotów komunikacyjnych, które trafiły do 82 odbiorców z całego świata. Jednak europejskiemu producentowi wciąż jeszcze daleko do prześcignięcia rywala zza Atlantyku – Boeinga, który w 2016 dostarczył 748 samolotów. 2016 był 14. z rzędu rokiem, w którym Airbus odnotował zwiększenie ilości dostarczonych samolotów. Było ich o 8% więcej niż w 2015, gdy Airbus przekazał użytkownikom 635 samolotów. Ubiegłoroczne dostawy koncernu z Tuluzy obejmowały 545 samolotów wąskokadłubowych z rodziny A320 (w tym 68 A320neo), 66 z rodziny A330 , 49 A350-900 i 28 A380. Ponad 40% samolotów wąskokadłubowych były to A321. W 2016 Airbus zdobył zamówienia na 731 samolotów (607 wąskokadłubowych i 124 szerokokadłubowe) od 51 klientów, w tym 8 nowych. Na koniec ub.r. łączny portfel zamówień koncernu z Tuluzy wynosił 6874, a jego wartość szacowano na 1 018 mld USD według cen katalogowych. Jednocześnie producent podał ceny swoich samolotów, jakie mają obowiązywać w 2017. A318 kosztować ma 75,9 mln USD (314,7 mln zł), A319 – 90,5 mln USD (375,3 mln zł), A320 – 99 mln USD (410,5 mln zł), a A321 – 116 mln USD (481 mln zł). Cena A319neo to 99,5 mln USD (412,6 mln zł), A320neo – 108,4 mln USD (449,5 mln zł), a A321neo – 127 mln USD (526,6 mln zł). A330-200 kosztuje 233,8 mln USD (969,5), A330-800 (neo) – 254,8 mln USD (1,06 mld), A330-200 Freighter – 237 mln USD (982,7 mln), A330-300 – 259 mln USD (1,07 mld), a A330-900 (neo) – 290,6 mln USD (1,21 mld). Najnowsze produkty z rodziny A350 wycenione zostały następująco: A350-800 – 275,1 mln USD (1,14 mld), A350-900 – 311,2 mln USD (1,29 mld), a A350-1000 – 359,3 mln USD (1,49 mld). Flagowy A380 kosztuje 436,9 mln USD (1,81 mld zł). Źródło: Altair

Komentarze

Popularne posty