CityJet nabędzie linie Cimber

CityJet Sukhoi SSJ100
Irlandzki regionalny przewoźnik CityJet nabędzie spółkę zależną SAS-u, linie Cimber. Poza kupnem regionalnej skandynawskiej linii CityJet podpisały umowę na zakup sześciu Bombardierów CRJ900 z opcją na następne cztery samoloty. Zbazowane w Dublinie CityJet operują flotą ośmiu CRJ900 leasingowanych na zasadzie wet lease, wykonując dla SAS operacje ze Sztokholmu i Helsinek. Przejęcie Cimber przez CityJet nastąpi 31 stycznia br. Od tego momentu CityJet włączy operacje Cimber oferowane w formule wet lease do swojej własnej umowy z SAS, która została przedłużona z trzech na sześć lat. Irlandzki przewoźnik będzie kontynuował operacje na trasach oferowanych w siatce połączeń Cimber z Kopenhagi, operując dla SAS na 30 europejskich destynacjach. CityJet będzie eksploatował obecną flotę Cimber – 11 Bombardierów CRJ900, które ostatecznie zostaną zastąpione przez regionalne samoloty, na które złożono zamówienie równolegle z ofertą zakupu Cimber. Według szacunków Bombardiera wartość umowy szacowana jest na 280 mln USD a wraz z opcjami na 467 mln USD. CityJet jest stosunkowo nowym operatorem CRJ na rynku. Do obecnie eksploatowanej floty ośmiu samolotów, dołączą wkrótce zamówione na początku br. cztery CRJ, powiększając ją do 12 samolotów tego typu. Łącznie z 11 otrzymanymi od Cimber samolotami, flota CityJet będzie liczyć 23 CRJ900. Między lutym i połową br. otrzymane 11 samolotów zostanie sprzedanych i wymienionych na sześć CRJ900 z opcją na kolejne 4. Samoloty będą sukcesywnie dostarczane od połowy 2017 r. do początku 2018 r. Flota CRJ900 będzie wykorzystywana wyłącznie do operacji na rzecz SAS i w barwach SAS. Na mocy zawartej umowy SAS zakontraktował od CityJet 22 CRJ900. Całkowitą własność nad Cimber SAS przejął w lutym 2015 r. Linie CityJet oferujące głównie rejsy rozkładowe, w formule wet-lease oraz sporadycznie loty czarterowe przeszły w okresie ostatnich lat wiele transformacji. Przewoźnik został przez Air France sprzedany niemieckiemu inwestorowi Intro Aviation, który z kolei odsprzedał go pierwszemu założycielowi linii, Patowi Byrne i konsorcjum prywatnych inwestorów w marcu 2016 r. Wcześniej, irlandzki przewoźnik prowadził wcześniej rozmowy w sprawie zakupu brytyjskich regionalnych linii, Stobart Air, jednak negocjacje zakończyły się bez uzyskania porozumienia. Poza CRJ, flota CityJet obejmuje samoloty Avro RJ85 oraz superjety Suchoj SSJ100. (PRTL.pl)

Komentarze