W Wichita oblatano drugi prototyp odrzutowca klasy biznes Cessna Longitude

Drugi prototyp samolotu odrzutowego klasy biznes Cessna Citation Longitude wystartował do pierwszego lotu z przyzakładowego lotniska w Wichita przedwczoraj. Podczas 90-minutowego lotu za jego sterami zasiadali piloci doświadczalni Scott Foster i Peter Fisher. Samolot posłuży w przyszłości do prób weryfikujących działanie podstawowych instalacji płatowcowych i sprawdzenia osiągów. Pierwszy prototyp Longitude wylatał dotychczas ok. 70 h Cessna Citation Longitude oblatana, 2016-10-09. Długość Cessny Citation Longitude wynosi 22,3 m, rozpiętość – 20,42 m a wysokość – 5,92 m. W kabinie o wysokości 1, 83 m i szerokości 1,96 m ma mieścić się maksymalnie 12 pasażerów, a w oddzielnym przedziale o pojemności 3,17 m3 – 506 kg bagażu. Planowe przeglądy obsługowe struktury mają być wykonywane co 800 h lotu lub 18 miesięcy. Wyposażenie kabiny załogi Longitude to awionika Garmin G5000 z 4 ekranami dotykowymi i trzema 14-calowymi wskaźnikami oraz układ syntetycznej wizji. Zespół napędowy samolotu stanowią 2 silniki turbowentylatorowe Honeywell HTF7700L, rozwijające ciąg 33,6 kN każdy. Podczas niedawnej konwencji NBAA w Orlando przedstawiciele Cessny poinformowali o zwiększeniu maksymalnej masy paliwa w zbiornikach Longitude do 726 kg, dzięki czemu zasięg odrzutowca wzrośnie do ponad 6480 km. Ma to pozwolić użytkownikom na wykonywanie lotów z Nowego Jorku do Paryża, z Londynu do Dubaju, czy z Singapuru do Sydney. Longitude jest największym członkiem rodzony Citation. Cena jednostkowa samolotu szacowana jest na 24 mln USD (ponad 99 mln zł). Seryjne Longitude mają być dostępne na rynku pod koniec 2017. Rodzina Citation obejmuje także 2 inne modele: Latitude, już eksploatowany i Hemisphere, którego oblot planowany jest w 2019. Źródlo: Altair

Komentarze