LOT będzie użytkował dwa Bombardiery CRJ 900

 
Pierwszy Bombardier CRJ 900 należący do estońskich linii Nordica został powitany salutem wodnym, po 15:30 na Lotnisku Chopina w Warszawie. Samolot wykonywał dla LOT-u rejs z Tallinna. Kolejny CRJ 900 przyleciał ze stolicy Estonii tuż po godzinie 18. Następnie jeden z nich udał się w pierwszy rejs z Warszawy do Sztokholmu. W ten sposób oficjalnie zapoczątkowaną współpracę pomiędzy narodowymi przewoźnikami Estonii i Polski. W br. LOT będzie użytkował dwa Bombardiery CRJ 900, które będą obsługiwały wszystkie rejsy między Warszawą a Tallinnem i Sztokholmem oraz wybrane rejsy między Warszawą a Wilnem. Współpraca ta zostanie rozszerzona w 2017, kiedy w hubie LOT-u w Warszawie będzie bazował trzeci samolot tego typu. – Wykorzystanie samolotów naszego estońskiego partnera już na tym etapie znacząco zwiększa naszą efektywność kosztową i elastyczność, a w przyszłości pozwoli na uruchamianie nowych połączeń i zwiększanie częstotliwości na już obsługiwanych trasach. Przede wszystkim to jednak doskonały produkt dla naszych pasażerów. Bombardiery CRJ 900 to wygodne i nowoczesne odrzutowce, cieszące się sympatią pasażerów na całym świecie – mówi Adrian Kubicki, rzecznik prasowy LOT-u. Każdy z Bombardierów CRJ 900 wyposażony jest w 88 foteli. Na ich pokładzie LOT oferuje 3 klasy podróży: biznes, ekonomiczną premium i ekonomiczną. W związku z wprowadzeniem CRJ 900, z operacji wycofany zostanie Fokker 100 linii Carpatair, który przez ostatnie kilka miesięcy wykonywał dla LOT-u rejsy do Amsterdamu i Gdańska. Od dzisiaj wszystkie rejsy z Tallinna, jakie w ofercie ma Nordica, będą obsługiwane pod numerami rejsów LOT-u. Będą to loty ze stolicy Estonii do Brukseli, Sztokholmu, Amsterdamu, Wiednia, Kijowa, Wilna, Oslo i Trondheim. Rejs między Tallinnem a Monachium będzie tymczasowo obsługiwany jednym z Embraerów LOT-u, który będzie bazował w stolicy Estonii. Docelowo LOT zamierza też przejąć 49% udziałów w spółce córce Nordiki, Regional Jet, co da polskiemu przewoźnikowi kontrolę operacyjną nad wykonywanymi wspólnie z Nordicą rejsami, jak również zagwarantuje LOT-owi trwały dostęp do floty CRJ, których Regional Jet jest operatorem. Źródło: Altair

Komentarze