Honda zamierza zwiększyć rytm produkcji samolotów dyspozycyjnych

Honda zamierza zwiększyć rytm produkcji samolotów dyspozycyjnych, bo chce rozwijać działalność w tym sektorze transportu. Honda Aircraft Co ma nadzieję produkować do marca 2019 r. 80 takich maszyn rocznie z 36 obecnie -poinformował dziennikarzy prezes Michimasa Fujino w zakładzie w Greensboro w Północnej Karolinie. - Do końca roku finansowego 2019 (do 31 marca 2019) chcielibyśmy dojść do pełnej produkcji ok. 80 sztuk - powiedział. Japońska firma zaczęła dostarczać takie maszyny w cenie 4,5 mln dolarów od grudnia 2015, dotychczas dostała zamówienia na ok 100 głównie od klientów z Ameryki Płn. i z Europy. Honda jest pierwszą japońską firmą samochodową, która zaprojektowała samolot HF 120 i oferuje go na świecie. Jej spółka Honda Aero opracowała wspólnie z General Electric silniki, teraz Japończycy kupują wszystkie podzespoły od zewnętrznych dostawców, ale prezes spółki, Atsukuni Waragai zapowiedział uruchomienie od marca produkcji części podzespołów własnymi siłami. Luksusowe odrzutowce Hondy zabierają do 7 osób. Mają silniki umieszczone nad skrzydłami, co sprawia, że w kabinie jest więcej miejsca, są bardziej wyciszone, a samoloty sprawniejsze pod względem zużycia paliwa. HF 120 konkuruje z podobnymi wielkością maszynami Cessny, Bombardiera i Embraera. Żródło: rp.pl

Komentarze