Przedsiębiorstwo Transportes Aéreos Pegaso zostało pierwszym użytkownikiem śmigłowców H175

Flota powietrzna meksykańskiego przedsiębiorstwa Transportes Aéreos Pegaso (TAP) powiększyła się o nowy śmigłowiec H175. Tym samym TAP, które specjalizuje się w przewozach lotniczych na rzecz przemysłu wydobywczego w rejonie Zatoki Meksykańskiej, zostało pierwszym operatorem nowego typu śmigłowców w Ameryce Łacińskiej. Kolejny H175 ma trafić do Meksyku w 2017. Mamy długoletnie pozytywne doświadczenia z Airbus Helicopters i jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że zostaliśmy jednymi z pierwszych użytkowników nowych śmigłowców, będących obecnie punktem odniesienia dla średnich dwusilnikowych wiropłatów tej klasy - powiedział Enrique Zepeda Navarro, prezes Pegaso. Jesteśmy dumni mogąc zaoferować klientom bezpieczny, komfortowy i cichy śmigłowiec, będący jednocześnie ekonomicznym i łatwym w obsłudze – dodał. Pegaso dysponuje flotą ponad 30 śmigłowców Airbus Helicopters. Są to głównie H145 i H135, ale również H130 i H155. Kilka miesięcy temu przedsiębiorstwo podpisało umowę ramową na dostawę 10 wiropłatów H145, dzięki czemu dołączy do grona najważniejszych amerykańskich operatorów jednego z najnowocześniejszych dwusilnikowych lekkich śmigłowców. Dzisiejsza dostawa potwierdza pełne zaufania relacje, zbudowane w trakcie trzech dekad partnerstwa Transportes Aéreos Pegaso i Airbus Helicopters - powiedział Francisco Navarro, generalny menedżer Airbus Helicopters w Meksyku. Nasi klienci są kluczowym i nieodłącznym elementem pracy Airbus Helicopters. Właśnie dlatego dzisiejsza ceremonia przekazania śmigłowca jest równocześnie deklaracją zapewnienia Transportes Aéreos Pegaso wysokiego poziomu obsługi, jakości i bezpieczeństwa, z którego znana jest nasza firma - dodał Navarro. H175 przeznaczony dla Transportes Aéreos Pegaso wyposażono w awionikę Helionix, w skład której wchodzi m.in. czteroosiowy autopilot, którego zadaniem jest zmniejszenie nakładu pracy załogi przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa lotu. Wśród dostępnych trybów pracy nowej awioniki jest funkcja automatycznego utrzymania pozycji w zawisie oraz podejścia do lądowania z prowadzeniem pionowym (Localizer Performance with Vertical guidance). Śmigłowce H175 służą m.in. do wykonywania lotów na rzecz przemysłu wydobywczego ropy naftowej i gazu ziemnego nad Morzem Północnym i w Afryce Zachodniej. Do dziś klienci zamówili ponad 100 egz. H175. Pierwszy śmigłowiec w wersji dyspozycyjnej (do przewozów VIP) dostarczono w ostatnich miesiącach. Odmiany przeznaczone dla służb porządku publicznego, ratownictwa i przewozów sanitarnych mają trafić do odbiorców pod koniec 2017. Źródło: Altair

Komentarze