Jeszcze w tym roku certyfikat Typu FAA dla odrzutowca SF50 Vision

Wkrótce zakończą się badania spadochronu ratowniczego, który zabudowany jest w SF50. Zrealizowano już jego próby działania w rzeczywistych warunkach. Co ciekawe, FAA zaproponowała Cirrusowi, aby Vision otrzymał Certyfikat Typu bez konieczności demonstrowania prawidłowego działania spadochronu, uznając go za wyposażenie dodatkowe. Jednak producent stwierdził, że odrzutowiec będzie oferowany z przetestowanym i całkowicie sprawnym spadochronem. 
 
- To nowe rozwiązanie zastosowane w nowym samolocie, więc FAA zastanawia się, jak sformułować odpowiednie przepisy, dotyczące go. To standardowa procedura, która nie powinna opóźnić certyfikacji SF50 - powiedział Ben Kowalski, wiceprezes Cirrusa ds. marketingu. Amerykanie zdobyli zamówienia na ponad 600 odrzutowców. 15-20% z nich trafi do Europy, z czego 5 samolotów użytkowanych będzie w Polsce. Pierwszy Vision ma pojawić się w naszym kraju w 1. kw. 2017. Pozostałe SF50 zostaną przekazane odbiorcom m. in. z USA, Brazylii, Australii i RPA. Przedstawiciele Cirrusa mają nadzieję, że przed końcem br. uda im się uzyskać także Certyfikaty Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i brazylijskich władz lotniczych (ANAC). Początkowo w zakładach w Duluth w Minnesocie produkowanych będzie ok. 50 Vision rocznie. Docelowo wytwórnię opuszczać ma co roku 100-150 SF50. Źródło: Altair

Komentarze