Textron Aviation zapowiada rozwój nowej jednosilnikowej turbośmigłowej konstrukcji

Koncern Textron Aviation poinformował, iż podczas przyszłorocznych pokazów lotniczych EAA Air Venture w Oshkosh, zaprezentuje nowy jednosilnikowy turbośmigłowy samolot. 
 
Informacja ta ujawnia nową strategię właściciela marek Cessna, Beechcraft i Hawker, który zamierza wejść na rynek do tej pory zdominowany przez firmy Pilatus, Piper i Socatę, jak również kilka innych projektów, w tym m.in. One Aviation firmy Kestrel oraz Primus 150 oferowany przez CAIGA. "Naszą intencją jest wyprzedzenie konkurencji, co zamierzamy zrealizować wprowadzając właśnie ten produkt – atrakcyjny w kwestii wielkości kabiny, ceny nabycia, jak również jego osiągów". Segmet jednosilnikowych turbośmigłowych konstrukcji był przez długie lata głównym rynkiem zbytu dla Cessny, jak również Hawkera Beechcrafta. Kilka lat temu pojawiły się spekulacje, że Cessna testuje prototyp turbośmigłowego statku powietrznego, którego płatowiec miał pochodzić z projektu odrzutowca biznesowego Mustang. Z kolei w 2012 r., ówczesny prezes Hawkera Beechcrafta, Bill Boisture, zaprezentował koncepcję pokazującą samolot turbośmigłowy, którego projekt był pochodną odrzutowca biznesowego Premier 1. Ale nowy projekt zapowiedziany przez Textron nie opiera się na żadnej z tych konstrukcji. "To ma być całkowicie nowa koncepcja, nie będącą pochodną czy wariantem żadnego istniejącego produktu", oświadczyła firma. Mimo, że większość szczegółów pozostaje tajne, Textron Aviation ujawnia, że w ramach tego projektu zamierza wykorzystać "najnowsze technologie". Nowa konstrukcja ma posiadać zasięg ponad 1500 nm, będzie mogła wykonywać loty z prędkościami powyżej 280 kt, a jej koszty operacyjne mają być najlepsze w swojej klasie. Źródło: FlightGlobal

Komentarze