Lotnisko w Lublinie rozpoczyna starania o ILS II kategorii

Na lotnisku w Lublinie ogłoszono pierwszy przetarg na inwestycje, dzięki którym w przyszłości podniesiony zostanie system ILS do drugiej kategorii. Dzięki niemu, w porcie możliwe będzie wykonywanie operacji lotniczych przy trudnej pogodzie. Przetarg, o którym mowa jest przetargiem nieograniczonym i dotyczy zaprojektowania i wykonania instalacji elektrycznych, kanalizacji kablowej, sterowania oraz oprogramowania przystosowujących świetlny system pomocy nawigacyjnych w Porcie Lotniczym Lublin do wymagań kategorii II. Inwestycja podzielona jest na dwa etapy. 
 
W pierwszym, realizowanym w ciągu 15 tygodni od dnia podpisania umowy, wykonane zostaną m.in. modernizacja oświetlenia na drogach kołowania DK-A i DK-B, poprzez uzupełnienie ich o światła ochronne drogi startowej, wykonanie zasilania świateł ochronnych drogi startowej, zaprojektowanie i wykonanie sterowania świateł poprzeczek zatrzymania na DK-A i DK-B, oraz zainstalowanie dodatkowych opraw i wykonanie kanalizacji kablowej umożliwiającej poprowadzenie dodatkowych obwodów zasilania. Kolejny etap, którego zakończenie zaplanowano na 1 lipca przyszłego roku, będzie polegał na wykonaniu oświetlenia osi zjazdu z drogi startowej drogą kołowania DK-B na płytę postojową PPS-2, budowie oświetlenia krawędziowego tejże płyty czy wykonaniu pełnego oświetlenia płaszczyzny do zawracania na drodze startowej przy progu 25. Wszystko ma posłużyć temu, by w przyszłości możliwa tu była instalacja systemu ILS wyższej kategorii niż do tej pory. Obecny system ILS funkcjonujący na lubelskim lotnisku umożliwia lądowanie, gdy widzialność jest nie mniejsza niż 800 metrów. Przy drugiej kategorii te możliwości zwiększą się nieco i samoloty będą mogły lądować przy widzialności co najmniej 350 metrów. Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Komentarze