Jak poinformował
Piotr Adamczyk z działu marketingu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które
zarządza katowickim lotniskiem, na 18 czerwca zaplanowano uroczystość
oficjalnego zakończenia największych inwestycji w historii Katowice Airport.
Wśród zaproszonych gości jest m.in. premier Ewa Kopacz.
Czwartkowa
uroczystość będzie dotyczyła takich inwestycji, jak oddana już do użytku nowa
droga startowa, nowa hala przylotów (która zyska nazwę terminala C), nowa płyta
do odladzania oraz nowa płyta postojowa dla samolotów cargo wraz z drogą
kołowania Echo 0.
Pierwsi
pasażerowie skorzystają z nowej hali przylotów 26 czerwca.
Obecnie na
lotnisku Katowice działają dwa terminale pasażerskie: A i B. W pierwszym, o
pow. 8,6 tys. m kw., obsługiwane są odloty i przyloty pasażerów spoza strefy
Schengen. W nowszym terminalu B, o łącznej pow. 13,7 tys. m kw., obsługiwani są
pasażerowie podróżujący w obrębie tej strefy. Roczna przepustowość obu terminali
to 3,6-4 mln osób. Nowa hala przejmie z terminali A i B wszystkie przyloty do
Katowic.
Terminal C
powstał w zachodniej części lotniska, kilka metrów od krańca terminala B. Hala
przylotów nie jest bezpośrednio połączona z istniejącymi obiektami, architekturą
przypomina jednak terminal A, który trzy lata temu zyskał nową szklaną
elewację.
Hala przylotów
to lekki, jednokondygnacyjny obiekt o długości ok. 160 m i wysokości prawie 8 m. Ponad połowę powierzchni,
ok. 6,9 tys. m kw., zajmuje hol odbioru bagażu z trzema 80-metrowymi tzw.
karuzelami (dotąd na lotnisku działały cztery znacznie mniejsze), a także
miejsca odprawy paszportowej i oczekiwania na nią. Resztę wypełniają
pomieszczenia techniczne i pomieszczenia dla celników i pograniczników.<
Do holu odbioru
bagaży z płyty lotniska poprowadzą dwie drogi – krótsza (Schengen) oraz
dłuższa, ze stanowiskami kontroli paszportowej i celnej (non Schengen). Efekty
wartej ok. 30 mln zł inwestycji powinny zapewnić lotnisku, które w ub.r.
odprawiło ok. 2,55 mln pasażerów, sprawne funkcjonowanie w najbliższych kilku
latach. Budowa planowanego na przyszłość kolejnego, zupełnie nowego terminalu,
o pow. ok. 22 tys. m kw., kosztowałaby obecnie ok. 150 mln zł. Źródło: PAP
Komentarze
Prześlij komentarz