NASA zdecydowała, iż samolot
P2006T firm Tecnam, powszechnie określany jako Tecnam Twin, będzie wykorzystany
jako platforma bazowa w nowym projekcie o nazwie Leading Edge Asynchronous
Propeller Technology (LEAPTech).
W ciągu kilku lat, NASA ma nadzieję oblatać
prototyp statku powietrznego ze skrzydłami o rozpiętości 9,5 m i zamontowanymi na nich
18 silnikami elektrycznymi. Obecnie projekt koncepcyjny samolotu rozwijany jest
pod nazwą X-Plane.
Samolot ma być stworzony
przy użyciu istniejącego płatowca jako platformy testowej dla LEAPTech. Według
NASA, zaletą tego rozwiązania będzie możliwość porównania wydajności X-Plane z
P2006T w jego obecnej formie. Celem projektu jest również ocena, czy energia
elektryczna będzie mogła uczynić latanie bardziej wydajnym, bezpieczniejszym,
tańszym i bardziej przyjaznym dla środowiska.
Ale zanim koncepcja będzie
testowana w powietrzu musi przejść dużą liczbę prób naziemnych. Początkowa faza
rozwoju zakłada, że skrzydła Hybrid Electric Integrated Systems Testbed (HEIST)
będą zamontowane na zmodyfikowanej ciężarówce i poddane badaniom przy prędkości
40 mph
na lotnisku Oceano County w Kalifornii. Kolejne testy z prędkością 70 mph będą przeprowadzane
na wyschniętym jeziorze w Bazie Sił Powietrznych Edwards. Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz