W trakcie tegorocznego
salonu w Paryżu klienci złożyli zamówienia na 331 samolotów produkowanych przez
Boeinga. Ich wartość to 50,2 mld USD. Koncern z Seattle zdobył
zamówienia na zaledwie 331 samolotów komunikacyjnych. Jednak ich
wartość rynkowa wynosi aż 50,2 mld USD (185,1 mld zł).
Największą ilość
nowych amerykańskich statków powietrznych kupiły linie AerCap – równo 100
Boeingów 737 MAX 8, za sumę 10,7 mld USD (39,5 mld zł). Nieco więcej zamierza
wydać towarzystwo Garuda Indonesia na 30 787-9 i taką samą ilość 737 MAX 8 –
10,9 mld USD (40 mld zł).
Dużym
powodzeniem cieszyły się też samoloty towarowe. Grupa Wołga-Dniepr zobowiązała
się do kupna 20 747-8 Freighter, a EVA Airways – pięciu 777 Freighter za 1,5
mld USD (5,5 mld zł). Z kolei Qatar Airways zamówiły 4 Boeingi 777 Freighter i
10 777-8X za 4,8 mld USD (17,7 mld zł).
Wciąż nie
słabnie popyt na samoloty wąskokadłubowe . Trzy towarzystwa postanowiły nabyć
po 30 samolotów z rodziny 737. Ruili Airlines wybrały 737 MAX (za 3,2 mld USD,
czyli 11,8 mld zł), Minsheng modele 737 Next-Generation i 737 MAX (ich wartość
to 3,1 mld USD, czyli 11,4 mld zł), a Korean Air zakupią 737 MAX i dwa
777-300ER, za łącznie 3,9 mld USD (14,4 mld zł). Oprócz tego SMBC Aviation
Capital zamówiło 10 737 MAX 8 za 1,1 mld USD (4 mld zł), nieujawnieni nabywcy –
17 737-800 i 4 737-900ER za równe 2 mld USD (7,4 mld zł), a Sriwijaya Air dwa
737-900ER za 200 mln USD (738 mln zł, wcześniej nie ujawnione).
Boeing ujawnił
też jedno zamówienie na Dreamlinery. Złożyły je Ethiopian Airlines, które już
wcześniej postanowiły nabyć sześć 787-8, wartych 1,3 mld USD (4,8 mld zł).
Podczas
paryskiego salonu Amerykanie rozpoczęli też sprzedaż samolotów klasy biznes BBJ
MAX 9. Pierwszy klient zakupił jeden samolot tego typu, za 100 mln USD (369 mln
zł). BBJ MAX 9, który będzie następcą BBJ3, ma zasięg obliczeniowy 11 700 km. Jego
maksymalna masa do startu wynosić ma ponad 88 t. Powierzchnia użytkowa kabiny
pasażerskiej to 104 m.
Pierwszy BBJ MAX 9 ma trafić do centrum wyposażenia wnętrza w 2020. Źródło:
Altair
Komentarze
Prześlij komentarz