Już po
raz drugi Flaris LAR 1 jest prezentowany na wystawie lotniczej w Paryżu. Tym
razem producent samolotu – Metal Master – ogłosił kilka istotnych decyzji
dotyczących wyposażenia tego odrzutowca.
Najistotniejszą informacją
dotyczącą Flarisa był wybór silnika. Do tej pory samolot przechodził próby
kołowania z silnikiem Pratt & Whitney Canada PW615F o ciągu 6 kN. Był on
jednak zbyt słaby, aby zagwarantować osiągi samolotu, jakich oczekiwali jego
twórcy. Metal Master ogłosił podczas trwającego właśnie Salonu Lotniczego w
Paryżu, że dokonano wyboru nowego silnika, który będzie stanowił napęd dla
prototypu i egzemplarzy seryjnych. Jest to silnik Williams FJ33-5A o ciągu 7kN.
Jednostka ta napędza również Diamonda D-Jeta (program aktualnie zawieszony,
Poinformowano
także, że samolot będzie wyposażony w spadochronowy system ratowniczy. W wersji
latającej w kategorii Experimental, będzie to system firmy Galaxy. W
wersji certyfikowanej wg przepisów CS23 samolot będzie wyposażony w system
firmy BRS. Wybrano również dwie opcje wyposażenia awionicznego. Jest to zestaw
Avidyne i Garmin G600. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz