Paris Air Show 2015: Flaris LAR 1 po raz drugi

Już po raz drugi Flaris LAR 1 jest prezentowany na wystawie lotniczej w Paryżu. Tym razem producent samolotu – Metal Master – ogłosił kilka istotnych decyzji dotyczących wyposażenia tego odrzutowca. 
 
Najistotniejszą informacją dotyczącą Flarisa był wybór silnika. Do tej pory samolot przechodził próby kołowania z silnikiem Pratt & Whitney Canada PW615F o ciągu 6 kN. Był on jednak zbyt słaby, aby zagwarantować osiągi samolotu, jakich oczekiwali jego twórcy. Metal Master ogłosił podczas trwającego właśnie Salonu Lotniczego w Paryżu, że dokonano wyboru nowego silnika, który będzie stanowił napęd dla prototypu i egzemplarzy seryjnych. Jest to silnik Williams FJ33-5A o ciągu 7kN. Jednostka ta napędza również Diamonda D-Jeta (program aktualnie zawieszony, Poinformowano także, że samolot będzie wyposażony w spadochronowy system ratowniczy. W wersji latającej w kategorii Experimental, będzie to system firmy Galaxy. W wersji certyfikowanej wg przepisów CS23 samolot będzie wyposażony w system firmy BRS. Wybrano również dwie opcje wyposażenia awionicznego. Jest to zestaw Avidyne i Garmin G600. Źródło: Altair

Komentarze