PLL LOT planują uruchomienie
kolejnych połączeń do Azji i kilkunastu tras europejskich - wskazują źródła
zbliżone do spółki. To element strategii przewoźnika, która ma być ogłoszona w
poniedziałek.
Jak ustaliła
PAP, łącznie w poniedziałek mają być ogłoszone dwa nowe połączenia na
kierunkach azjatyckich. Jednym z nich ma być Seul.
Ponadto LOT chce wrócić na
kilkanaście tras europejskich, których zamknięcie wymusiła na LOT Komisja
Europejska.
Spółka musiała
zamknąć część tras, ponieważ spółka otrzymała pomoc publiczną. Taki obowiązek
ma każda linia lotnicza z Unii Europejskiej, która kiedykolwiek otrzymała taką
pomoc - przewoźnik na czas restrukturyzacji musi tymczasowo ustąpić z części
dochodowych połączeń i oddać w ten sposób część rynku.
Proces
restrukturyzacji spółki ma się zakończyć do końca roku. Od początku 2016 r.
przewoźnik chce wdrożyć nową strategię, zakładającą dynamiczny rozwój firmy.
Założenia tej strategii ma zaprezentować w poniedziałek prezes LOT-u Sebastian
Mikosz.
Źródła PAP w
spółce wskazują, że LOT będzie mocno stawiał na loty do Azji. Już w piątek
przewoźnik ogłosił, że po kilkudziesięciu latach znów będzie latał do Tokio.
Pierwszy samolot z Warszawy do stolicy Japonii ma wystartować 13 stycznia. Jak
dowiedziała się PAP, przez pierwszy dzień sprzedaży, zarezerwowano ponad 300
biletów. Na początku LOT ma latać do Japonii trzy razy w tygodniu, ale spółka
nie ukrywa, że ma ambicje, by było to połączenie codzienne.
Połączenie do
Tokio będzie drugą po Pekinie trasą azjatycką w regularnej siatce LOT-u. W
sumie - z połączeniami, które mają być ogłoszone w poniedziałek - będzie ich
cztery.
Pierwszą transzę
pomocy publicznej LOT otrzymał w grudniu 2012 r. - było to 400 mln zł. Komisja
Europejska zatwierdziła pomoc państwa dla spółki w lipcu 2014 r. KE
zaakceptowała również plan restrukturyzacji spółki; uznała też, że pomoc na
restrukturyzację w wysokości 804 mln zł jest zgodna z unijnymi zasadami pomocy
państwa. Ostatecznie poza pierwszą transzą pomocy w wys. 400 mln zł, przewoźnik
drugą transzę wykorzystał tylko w części, otrzymując 127 mln zł. W zeszłym roku
spółka zarobiła na lataniu 99,4 mln zł. To pierwszy zysk przewoźnika od siedmiu
lat. (PAP)
Komentarze
Prześlij komentarz