Francusko-włoskie konsorcjum ATR ogłosiło
przekroczenie symbolicznej granicy 1500 sprzedanych samolotów od początku
produkcji. Liczba zamówień wynosi obecnie 300 samolotów, co zapewni utrzymanie
produkcji na dotychczasowym poziomie przez następne trzy lata. W
kategorii samolotów komunikacyjnych o pojemności do 90 pasażerów ATR ma 38%
udziałów w rynku i jest największym graczem. Podczas tego rocznego Paris Air
Show zaprezentowano nową awionikę ATR-ów. Samoloty ATR-a będą wyposażane we
wskaźnik przezierny systemu ClearVision opracowany przez Elbit, prezentujący
oprócz parametrów lotu również obraz z kamery termowizyjnej, co pozwala pilotom
lądować w trudnych warunkach atmosferycznych na lotniskach bez zaawansowanego
wyposażenia radiowo-nawigacyjnego. Jak zapewniają przedstawiciele ATR-a, nowy
system daje możliwości porównywalne z ILS-em Cat. III, ale na lotniskach bez
oprzyrządowania. Minima warunków meteorologicznych do lądowania mogą być o 50%
niższe niż w ILS Cat. I i II. Samolot otrzyma także laserowy czujnik turbulencji
ostrzegający pilotów np. o uskoku wiatru. Pierwszym użytkownikiem samolotów z
nową awioniką będzie Japan Air Commuter. Przewoźnik ten zamówił 8 samolotów
ATR-42-600 z opcją na kolejny 1. Pierwszy będzie dostarczony w 2017, a pozostałe w ciągu
następnych trzech lat.
Francusko-włoskie konsorcjum ATR ogłosiło
przekroczenie symbolicznej granicy 1500 sprzedanych samolotów od początku
produkcji. Liczba zamówień wynosi obecnie 300 samolotów, co zapewni utrzymanie
produkcji na dotychczasowym poziomie przez następne trzy lata. W
kategorii samolotów komunikacyjnych o pojemności do 90 pasażerów ATR ma 38%
udziałów w rynku i jest największym graczem.
Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz