ATR-y z nową awioniką

Francusko-włoskie konsorcjum ATR ogłosiło przekroczenie symbolicznej granicy 1500 sprzedanych samolotów od początku produkcji. Liczba zamówień wynosi obecnie 300 samolotów, co zapewni utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie przez następne trzy lata. W kategorii samolotów komunikacyjnych o pojemności do 90 pasażerów ATR ma 38% udziałów w rynku i jest największym graczem. Podczas tego rocznego Paris Air Show zaprezentowano nową awionikę ATR-ów. Samoloty ATR-a będą wyposażane we wskaźnik przezierny systemu ClearVision opracowany przez Elbit, prezentujący oprócz parametrów lotu również obraz z kamery termowizyjnej, co pozwala pilotom lądować w trudnych warunkach atmosferycznych na lotniskach bez zaawansowanego wyposażenia radiowo-nawigacyjnego. Jak zapewniają przedstawiciele ATR-a, nowy system daje możliwości porównywalne z ILS-em Cat. III, ale na lotniskach bez oprzyrządowania. Minima warunków meteorologicznych do lądowania mogą być o 50% niższe niż w ILS Cat. I i II. Samolot otrzyma także laserowy czujnik turbulencji ostrzegający pilotów np. o uskoku wiatru. Pierwszym użytkownikiem samolotów z nową awioniką będzie Japan Air Commuter. Przewoźnik ten zamówił 8 samolotów ATR-42-600 z opcją na kolejny 1. Pierwszy będzie dostarczony w 2017, a pozostałe w ciągu następnych trzech lat. 
Francusko-włoskie konsorcjum ATR ogłosiło przekroczenie symbolicznej granicy 1500 sprzedanych samolotów od początku produkcji. Liczba zamówień wynosi obecnie 300 samolotów, co zapewni utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie przez następne trzy lata. W kategorii samolotów komunikacyjnych o pojemności do 90 pasażerów ATR ma 38% udziałów w rynku i jest największym graczem.

Źródło: Altair

Komentarze