Airbus Helicopters ogłosił
inaugurację prac nad nowym europejskim śmigłowcem X6. Przedstawiciele firmy
zapewniają, że proces będzie włączona Polska. Przez najbliższe dwa lata
określane będą wymagania dla nowej generacji ciężkiego śmigłowca dostosowanego
do potrzeb rynku cywilnego.
Początkowo X6 będzie oferowany do realizacji misji
transportowych na platformy wydobywczej ropy i gazu. - X6 będzie tym w
segmencie śmigłowców ciężkich, czym dziś jest H160w klasie maszyn średnich.
Wyznaczy on nowe standardy w branży nie tylko w obszarze projektowania, ale też
w strategii produkcji, ponieważ będziemy korzystać ze zdolności przemysłowych
naszych rodzimych rynków włączając w to długo oczekiwany nowy filar firmy w
Polsce - poinformował Guillaume Faury, prezes Airbus Helicopters, podczas zakończonego
w ostatni weekend salonu lotniczego w Paryżu. Podczas fazy koncepcyjnej nad tym
dwusilnikowym śmigłowcem najważniejsze decyzje dotyczące marketingu,
architektury oraz projektu zostaną poddane ocenie pod kątem sprostania
wymaganiom operacyjnym klientów. Przewiduje się nawiązanie dialogu z klientami
na całym świecie, aby określić korzyści płynące z powstania X6 dla ich misji. Definiując
wymagania i rozwijającX6, Airbus Helicopters będzie bazować na swojej reputacji
jako uznanego lidera w branży. W efekcie prac powstanie śmigłowiec dwusilnikowy
nowej generacji, będący dojrzałą konstrukcją już w momencie realizacji
pierwszych dostaw, dostosowaną do działania w każdych warunkach pogodowych,
wyposażoną m.in. w instalację pełnego odladzania. Jedną z głównych innowacji,
jaka zostanie wdrożona w X6, będzie elektroniczny system sterowania lotem "fly-by-wire".
Ten najnowszy program śmigłowcowy
będzie czerpać z wieloletnich doświadczeń Airbus Helicopters w obszarze
innowacji oraz wiedzy. X6 będzie posiadać wspólne rozwiązania z najnowszymi
wiropłatami firmy, w tym H175 iH160. Źródło: wnp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz