Śmigłowiec Airbus Helicopters
H145M (dawniej zwany EC645 T2, na zdjęciu, otrzymał certyfikat Europejskiej
Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), co umożliwia uzyskanie analogicznego
zatwierdzenia przez wojskowe władze lotnicze i rozpoczęcie dostaw.
Pierwszym
użytkownikiem, który odbierze nowe śmigłowce przed końcem br. będą Luftwaffe
(wojska lotnicze Niemiec), które zamówiły 15 wiropłatów tego typu dla potrzeb Kommando
Spezialkräfte (KSK, dowództwa sił specjalnych). H145M bazuje na ulepszonej
wersji śmigłowca Airbus Helicopters H145 (EC145 T2), przeznaczonego dla
odbiorców cywilnych i służb porządku publicznego. Ma on maksymalną masę
startową zwiększoną o 50 kg,
do 3700 kg
ton i może przenosić uzbrojenie – km zamontowane obrotowo w drzwiach i
zasobniki na zewnętrznych pylonach. Śmigłowiec ma też czujniki
optoelektroniczne z funkcją namierzania celu i wojskową awionikę służącą do
łączności, nawigacji i zarządzania lotem. Wersja przeznaczona dla jednostek
specjalnych może być wyposażona w lin desantowych. Zespół napędowy H145M
stanowią 2 silniki Turbomeca Arriel-2E z dwukanałowym cyfrowym układem
sterowania (FADEC), o mocy startowej 667 kW każdy. Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz