Rząd Portugalii
stoi na stanowisku, że jedynym rozwiązaniem pozwalającym na przetrwanie
zadłużonego na miliard euro narodowego przewoźnika TAP jest jego sprzedanie. To
druga próba sprzedaży portugalskiego przewoźnika. Obecnie TAP otrzymał trzy
oferty kupna.
Oferty zostały
złożone przez dwóch brazylijskich potentatów lotnictwa oraz jednego inwestora z
Portugalii. Zainteresowanymi kupnem TAP jest amerykański biznesmen
brazylijskiego pochodzenia David Neelma, założyciel linii Azul Brazilian
Airlines. Po raz
drugi ofertę złożył także brazylijsko-kolumbijski inwestor z polskim paszportem
German Efromovich. W 2012 r. oferta Efromovicha, którego holding Synergy
sprawuje kontrolę nad liniami Avianca, została odrzucona z braku odpowiednich
gwarancji finansowych.
Trzecia
oferta jest podobno złożona przez portugalskiego inwestora Miguela Pais do
Amaral za pośrednictwem jego prywatnej spółki holdingowej Quifel. Według
amerykańskich mediów, częścią oferty mają być także amerykańskie fundusze
inwestycyjne Apollo i Cerberus.
Zadłużone
na ponad 1 mld euro portugalskie narodowe linie lotnicze TAP nie mogą być
dokapitalizowane przez rząd, z uwagi na przepisy Unii Europejskiej dotyczące
pomocy publicznej. Rząd Portugalii nie spodziewa się uzyskania znacznych
dochodów za sprzedaży, oczekuje jednak że otrzymane tą drogą środki pozwolą
przewoźnikowi na wyjście z zadłużenia, odciążając w ten sposób państwo. Transakcja
sprzedaży ma być sfinalizowana do końca czerwca. Źródło: PRTL.pl
Komentarze
Prześlij komentarz