Kanadyjska Żandarmeria Królewska łamała zasady lotu



Samolot Kanadyjskiej Żandarmerii Królewskiej (Royal Canadian Mounted Police - RCMP), regularnie przekraczał dopuszczalne prawem limity wagowe, a przedstawiciele RCMP próbowali zablokować ujawnienie raportu w tej sprawie. Biuro Rzecznika Etyki Sektora Publicznego Kanady ujawniło, iż departament usług lotniczych RCMP wielokrotnie wykonywał operacje lotnicze, zabierając na pokład zbyt wielu pasażerów lub za dużo paliwa. Dochodzenie wykazało również, że piloci wypełniając dzienniki lotu fałszowali dane, aby ukryć naruszenie federalnych przepisów. Publikacja raportu została opóźniona, gdy RCMP wystąpiła na drogę sądową chcąc poddać w wątpliwość rolę jaką w całej sprawie pełnił komisarz. W połowie listopada Sąd Federalny odrzucił wniosek o zaprzestanie szkodliwych praktyk w celu dalszego opóźnienia ujawnienia raportu, który był gotowy do publikacji już w połowie listopada. W trwającej debacie prawnej RCMP pozostaje na stanowisku, że materiały związane ze sprawą powinny być poufne. W trakcie śledztwa, niezależny komisarz Mario Dion stwierdził, że w przypadku dwóch samolotów RCMP, piloci często zaniżali wagę pasażerów i załogi w dziennikach lotów, lub wprowadzali nieprawdziwe dane dotyczące wagi paliwa i bagażu. Książki pokładowe często sugerowały, że samoloty przewożą nieco mniejszą masę niż maksymalna dopuszczalna, ale jeden z pilotów, którzy rozmawiali z oficerami śledczymi przyznał, że wypełniał dokumenty wstecznie, aby wszystko się w nich zgadzało. Niezależny komisarz stwierdził, iż nie ma informacji na temat rzeczywistej masy samolotów RCMP podczas lotów i przyznał, że nie ma dowodów na to, że „życie, zdrowie i bezpieczeństwo załóg i pasażerów w jakikolwiek sposób było zagrożone”. Biuro Mario Dion zbadało cztery inne doniesienia dotyczące floty samolotów RCMP w Ottawie, mimo to nie znaleziono żadnych dowodów potwierdzających zawarte w nich zarzuty. W swoim oświadczeniu RCMP przyznała, że możliwe jest, iż podczas niektórych lotów samoloty były przeciążone, ale przyczyną takich sytuacji były błędy w obliczeniach, a nie świadome działanie. Źródło: theglobeandmail.com via dlapilota

Komentarze