W
związku z rozwojem lotnictwa ogólnego w Chinach, firma Hartzell Propeller
zwiększyła swoje zaangażowanie na rzecz działalności na tamtejszym rynku. W
ostatnim czasie Administracja Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) zatwierdziła
certyfikaty typu dla śmigieł Hartzell zainstalowanych w samolotach Cessna TTX i
Mooney Acclaim.
„W
tym ważnym procesie certyfikacji, firma Hartzell Propeller ściśle
współpracowała z Administracją Lotnictwa Cywilnego Chin", powiedział
Weiqing Wang, dyrektor zarządzający na rynku chińskim firmy Hartzell Propeller
z siedzibą w Szanghaju. „Wysiłki Hartzell Propeller w Chinach, koncentrują się
na współpracy z producentami samolotów, których głównym celem jest uzyskanie
certyfikatu na śmigło zamontowane w konkretnym, produkowanym przez nich modelu
samolotu. Doceniamy jednocześnie profesjonalizm i poświęcenie przedstawicieli
CAAC", dodał.
W
celu wsparcia globalizacji lotnictwa ogólnego, Hartzell Propeller ustanowił
specjalny departament zajmujący się wyłącznie załatwianiem formalności
związanych z uzyskaniem certyfikatu typu. Na jego czele stanęła Melanie Patron,
przedstawicielka International Certification.
W
jednej ze swych wypowiedzi stwierdziła ona, iż „departament certyfikacji
zobowiązany jest do zacieśniania profesjonalnych relacji z departamentem
zdatności do lotu CAAC i przedstawicielami innych władz lotniczych na całym
świecie. Ostatnio gościliśmy kilku przedstawicieli CAAC, którzy przybyli do
Stanów Zjednoczonych w celu odbycia szczegółowych, technicznych spotkań, na
rzecz uzyskania kolejnych świadectw typu. Uzyskanie przez firmę takiego
certyfikatu było kluczowym elementem realizacji wymogów i dopuszczenia do
wykonywania operacji lotniczych w Chinach wielu modeli samolotów, jak choćby:
- Air Tractor AT-802
- Beechcraft Baron 58
- Beechcraft Bonanza 36
- Beechcraft King Air B200, 350
- Cessna 208B, T240 (TTx)
- Cirrus SR22, SR20
- Dornier 328
- Gippsland GA8 Airvan
- Hafei Y12F
- Maule MXT-7-180
- Mooney M20TN (Acclaim)
- Nanjing AC-500 AirCar
- Pilatus PC-6 Porter
- Piper M-Class
- Quest Kodiak 100
- Thrush S2R-H80
- Vulcanair P68
Źródło: aero-news.net via dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz