Firma Hartzell Propeller zwiększa swoją działalność na chińskim rynku



W związku z rozwojem lotnictwa ogólnego w Chinach, firma Hartzell Propeller zwiększyła swoje zaangażowanie na rzecz działalności na tamtejszym rynku. W ostatnim czasie Administracja Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) zatwierdziła certyfikaty typu dla śmigieł Hartzell zainstalowanych w samolotach Cessna TTX i Mooney Acclaim.
„W tym ważnym procesie certyfikacji, firma Hartzell Propeller ściśle współpracowała z Administracją Lotnictwa Cywilnego Chin", powiedział Weiqing Wang, dyrektor zarządzający na rynku chińskim firmy Hartzell Propeller z siedzibą w Szanghaju. „Wysiłki Hartzell Propeller w Chinach, koncentrują się na współpracy z producentami samolotów, których głównym celem jest uzyskanie certyfikatu na śmigło zamontowane w konkretnym, produkowanym przez nich modelu samolotu. Doceniamy jednocześnie profesjonalizm i poświęcenie przedstawicieli CAAC", dodał.
W celu wsparcia globalizacji lotnictwa ogólnego, Hartzell Propeller ustanowił specjalny departament zajmujący się wyłącznie załatwianiem formalności związanych z uzyskaniem certyfikatu typu. Na jego czele stanęła Melanie Patron, przedstawicielka International Certification.
W jednej ze swych wypowiedzi stwierdziła ona, iż „departament certyfikacji zobowiązany jest do zacieśniania profesjonalnych relacji z departamentem zdatności do lotu CAAC i przedstawicielami innych władz lotniczych na całym świecie. Ostatnio gościliśmy kilku przedstawicieli CAAC, którzy przybyli do Stanów Zjednoczonych w celu odbycia szczegółowych, technicznych spotkań, na rzecz uzyskania kolejnych świadectw typu. Uzyskanie przez firmę takiego certyfikatu było kluczowym elementem realizacji wymogów i dopuszczenia do wykonywania operacji lotniczych w Chinach wielu modeli samolotów, jak choćby:
  • Air Tractor AT-802
  • Beechcraft Baron 58
  • Beechcraft Bonanza 36
  • Beechcraft King Air B200, 350
  • Cessna 208B, T240 (TTx)
  • Cirrus SR22, SR20
  • Dornier 328
  • Gippsland GA8 Airvan
  • Hafei Y12F
  • Maule MXT-7-180
  • Mooney M20TN (Acclaim)
  • Nanjing AC-500 AirCar
  • Pilatus PC-6 Porter
  • Piper M-Class
  • Quest Kodiak 100
  • Thrush S2R-H80
  • Vulcanair P68
Źródło: aero-news.net via dlapilota

Komentarze