W miniony piątek Eurolot
przeprowadził w porcie w Gdańsku testy sprawdzające możliwość podłączenia
samolotu Bombardier Q400 pod tzw. „rękaw”. Zaletami wykorzystania pomostu
(potocznie zwanego „rękawem”) jest nie tylko zwiększenie komfortu pasażerów
podczas boardingu i opuszczania samolotu, ale również skrócenie czasu obsługi
maszyny na ziemi.
W większości portów lotniczych pomosty pasażerskie (tzw. rękawy) wykorzystywane są głównie przy obsłudze samolotów odrzutowych, jednak możliwe jest ich stosowane również w rejsach wykonywanych samolotami turbośmigłowymi. Samoloty Bombardier Q400, są jednymi z niewielu typów wyposażonych w śmigła oraz które z powodzeniem mogą parkować przy stanowiskach postojowych z rękawami.
W większości portów lotniczych pomosty pasażerskie (tzw. rękawy) wykorzystywane są głównie przy obsłudze samolotów odrzutowych, jednak możliwe jest ich stosowane również w rejsach wykonywanych samolotami turbośmigłowymi. Samoloty Bombardier Q400, są jednymi z niewielu typów wyposażonych w śmigła oraz które z powodzeniem mogą parkować przy stanowiskach postojowych z rękawami.
W
piątek 20 czerwca - na lotnisku w Gdańsku - mogli się o tym przekonać
pasażerowie rejsu Eurolotu o numerze K2 312, przylatujący z Amsterdamu. Po
zakołowaniu na stanowisko postojowe i otwarciu drzwi pasażerskich do
samolotu podstawiony został pomost pasażerski oraz dodatkowy łącznik
umożliwiający przejście między samolotem a rękawem. Ten dodatkowy element
wymagany jest ze względu na specyficzną konstrukcję samolotu Bombardier Q400 i
stosowany jest również przy obsłudze innych typów (np. odrzutowych Fokker 70,
Bombardier CRJ). Po zakończeniu obsługi samolotu na ziemi, kolejni pasażerowie
- tym razem z rejsu K2 352 podróżujący z Gdańska do Brukseli - mogli przekonać
się o zaletach boardingu przy użyciu rękawa. Podróżni dostali się do samolotu
bezpośrednio, z pominięciem dodatkowego przejazdu do samolotu autobusem.
Port lotniczy w Gdańsku jest
pierwszym, w którym operacyjnie zostały wykorzystane rękawy do obsługi
samolotów Eurolotu w rejsach komercyjnych. Źródło: eurolot
Komentarze
Prześlij komentarz