System ILS kategorii I na lotnisku w Babimoście jest już gotowy. PAŻP wykonał już testy i
oblatania. Jak wskazuje Maciej Król, prezes zarządu zielonogórskiego portu,
parametry wskazań są lepsze, niż oczekiwano. - System został odebrany przez
PAŻP od wykonawcy i producenta i pracuje obecnie w trybie roboczym, ale jeszcze
nie operacyjnym – powiedział Król w rozmowie z „Rynkiem Infrastruktury”
dodając, że obecnie PAŻP tworzy procedury operacyjne dla ILS/DME w Babimoście i
jak zostanie wykonana dokumentacja operacyjna zostanie zgłoszony do AIP.
Przewidywany przez PAŻP termin ogłoszenia w AIP to koniec lipca, początek
sierpnia bieżącego roku.
Nowoczesny
system nawigacyjny ILS/DME wybudowany na lotnisku w Babimoście to radiowy
system nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej
widoczności. System umożliwia precyzyjne prowadzenie samolotu od granicy
zasięgu do pewnego punktu na tzw. ścieżce schodzenia lub do punktu
przyziemienia na drodze startowej. Dzięki systemowi ILS/DME poprawi się
znacząco bezpieczeństwo lądowania na lotnisku w Babimoście w trudnych warunkach
pogodowych.
Dotąd w
okresie jesienno - zimowym zdarzało się w przypadkach gęstego zamglenia, że
samolot rejsowy z Warszawy do Babimostu był przekierowywany do Poznania. Wtedy
pasażerów z Poznania do Zielonej Góry i Gorzowa Wlkp. wiozły busy podstawione
przez przewoźnika. Od bieżącego roku, dzięki inwestycjom realizowanym w Porcie
Lotniczym Zielona Góra/Babimost oraz dostosowaniu lotniska do standardów
europejskich, takie sytuacje nie powinny się już zdarzać.
Budowę
systemu sfinansował PAŻP jako beneficjent środków unijnych z LRPO. System
trzeba wpisać do Rejestru Lotniczych Urządzeń Nawigacyjnych i umieścić w
Zbiorze Informacji Lotniczych AIP. Dzięki dostosowaniu lotniska do
europejskich wymogów bezpieczeństwa, port lotniczy będzie mógł obsługiwać
wakacyjne czartery. Będzie można także świadczyć usługi dla linii lotniczych
szkolących pilotów. Źródło: rynekinfrastruktury.pl
Komentarze
Prześlij komentarz