Prezentacja innowacyjnego śmigłowca VC200



Niemiecka e-volo przywiozła do Friedrischafen gotowy prototyp swego innowacyjnego  śmigłowca VC200. W odróżnieniu od innych statków powietrznych tego typu jest on napędzany 18 silnikami elektrycznymi, z których każdy porusza dwułopatowe śmigło. Projekt realizowany jest od 2011 roku ze środków federalnych. W listopadzie ubiegłego roku VC200 wykonał swój pierwszy lot, ale jeszcze bez pilota. Zastosowano rozwiązane bardziej znane z modelarstwa i sterowano go z użyciem typowego pulpitu do kierowania modelami lotniczymi. Rok temu pokazywano jednoosobowego demonstratora oraz model VC-200. Dziś VC200 jest realnym statkiem powietrznym i przechodzi intensywne próby naziemne. Jednocześnie niemiecki nadzór opracowuje wymagania, według których zostanie wydana licencja dla pilota, który będzie mógł go oblatać. Przewiduje się, że nastąpi to pod koniec bieżącego roku. VC 200 ma być przede wszystkim stosowany do szkolenia. W chwili obecnej śmigłowiec jest w stanie utrzymać się w powietrzu przez zaledwie 20 minut, ponieważ na tyle pozwalają zabudowane akumulatory. Z punktu widzenia rozwiązań komercyjnych długotrwałość lotu musi zostać zwiększona do 60 min. Zdaniem przedstawicieli e-volo jest to najpoważniejsze zagadnienie do rozwiązania. Źródło: Altair

Komentarze