22.
edycja targów lotniczych Aero Friedrichshafen z jeszcze bardziej atrakcyjnym
programem niż w poprzednich latach rozpocznie się już 9 kwietnia. Na
odwiedzających czeka dziesięć sal wystawowych i wystawa statyczna na łącznej
powierzchni 82.500 m².
Aero Friedrichshafen 2014 z ponad 600 wystawcami, to specjalne wystawy poświęcone awionice, silnikom, e-flight oraz cywilnym dronom. Według zapowiedzi
organizatorów tegoroczna impreza skupi wystawców nowoczesnych silników
lotniczych, śmigłowców i biznesowych odrzutowców lotnictwa cywilnego. W jej
programie znajdą się wystawy i prezentacje najnowszych osiągnięć w dziedzinie
silników, awioniki i ekologicznych źródeł energii (e-flight). Swoją
premierę na targach będzie miała prezentacja cywilnych (dronów) w ramach
wystawy systemów bezzałogowych statków powietrznych. Różnorodny program
licznych prezentacji i konferencji podczas tegorocznego AERO wzbogacą targi
pracy w lotnictwie cywilnym (AEROCareer), które w już ubiegłym roku
przyciągnęły liczną grupę młodych ludzi chcących kontynuować swoją karierę
zawodową w branży lotniczej. Dyrektor generalny projektu Klaus Wellmann i
kierownik projektu Roland Bosch są pełni optymizmu. „Zauważamy wysoki popyt,
każda z 10 hal wystawowych będzie wypełniona”, powiedział Roland Bosch. Tytuł
tegorocznej imprezy - „Wszystko, co lata”, jest zapowiedzią tego, co znaleźć
możemy podczas 3 dni targów. A znaleźć możemy właściwie wszystko, co kojarzyć
się może z lotnictwem. Oferta wystawców jest kompletna i zawiera wszystkie
rodzaje cywilnych statków powietrznych od szybowców przez ultralighty, jedno- i
wielosilnikowe samoloty, śmigłowce i wiatrakowce, po wielosilnikowe odrzutowce.
Po trudnych latach producenci sprzętu dla lotnictwa cywilnego i całe lotnictwo
cywilne, z wyjątkiem ruchu rozkładowego i czarterowego są pełni optymizmu. W
naturalny sposób wzrost gospodarczy w Niemczech, niektórych krajach
europejskich i Stanach Zjednoczonych zanotowany w ostatnim czasie pociąga za
sobą rozwój w różnych dziedzinach lotnictwa cywilnego. Wysokiego popytu należy
spodziewać się również w Chinach, które mimo spowolnienia gospodarczego nadal
są bardzo chłonnym i rozwijającym się rynkiem. Według organizatorów największym
zainteresowaniem będą cieszyły się tanie w eksploatacji ultralighty i
wiatrakowce. W 2013 roku w Niemczech były one istotnym elementem generującym
popyt. Według stowarzyszenia Deutscher Aero Club e.V. - DAeC i Deutschen
Ultraleichtflugverbandes - DULV, w ubiegłym roku zarejestrowano 163 lekkie
samoloty, a w 2012 roku 141. W samych Niemczech obecnie jest w użytku 3839
lekkich samolotów, razem z 516 lekkimi wiatrakowcami. Dużą część tegorocznej
wystawy AERO stanowić będą samoloty jedno i dwusilnikowych z silnikiem
tłokowym, które wymagają posiadania licencji turystycznej i nadal stanowią
trzon floty lotnictwa ogólnego. Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz