Targi AERO 2014 już w kwietniu



22. edycja targów lotniczych Aero Friedrichshafen z jeszcze bardziej atrakcyjnym programem niż w poprzednich latach rozpocznie się już 9 kwietnia. Na odwiedzających czeka dziesięć sal wystawowych i wystawa statyczna na łącznej powierzchni 82.500 m². Aero Friedrichshafen 2014 z ponad 600 wystawcami, to specjalne wystawy poświęcone awionice, silnikom, e-flight oraz cywilnym dronom. Według zapowiedzi organizatorów tegoroczna impreza skupi wystawców nowoczesnych silników lotniczych, śmigłowców i biznesowych odrzutowców lotnictwa cywilnego. W jej programie znajdą się wystawy i prezentacje najnowszych osiągnięć w dziedzinie silników, awioniki i ekologicznych źródeł energii (e-flight).  Swoją premierę na targach będzie miała prezentacja cywilnych (dronów) w ramach wystawy systemów bezzałogowych statków powietrznych. Różnorodny program licznych prezentacji i konferencji podczas tegorocznego AERO wzbogacą targi pracy w lotnictwie cywilnym (AEROCareer), które w już ubiegłym roku przyciągnęły liczną grupę młodych ludzi chcących kontynuować swoją karierę zawodową w branży lotniczej. Dyrektor generalny projektu Klaus Wellmann i kierownik projektu Roland Bosch są pełni optymizmu. „Zauważamy wysoki popyt, każda z 10 hal wystawowych będzie wypełniona”, powiedział Roland Bosch. Tytuł tegorocznej imprezy - „Wszystko, co lata”, jest zapowiedzią tego, co znaleźć możemy podczas 3 dni targów. A znaleźć możemy właściwie wszystko, co kojarzyć się może z lotnictwem. Oferta wystawców jest kompletna i zawiera wszystkie rodzaje cywilnych statków powietrznych od szybowców przez ultralighty, jedno- i wielosilnikowe samoloty, śmigłowce i wiatrakowce, po wielosilnikowe odrzutowce. Po trudnych latach producenci sprzętu dla lotnictwa cywilnego i całe lotnictwo cywilne, z wyjątkiem ruchu rozkładowego i czarterowego są pełni optymizmu. W naturalny sposób wzrost gospodarczy w Niemczech, niektórych krajach europejskich i Stanach Zjednoczonych zanotowany w ostatnim czasie pociąga za sobą rozwój w różnych dziedzinach lotnictwa cywilnego. Wysokiego popytu należy spodziewać się również w Chinach, które mimo spowolnienia gospodarczego nadal są bardzo chłonnym i rozwijającym się rynkiem. Według organizatorów największym zainteresowaniem będą cieszyły się tanie w eksploatacji ultralighty i wiatrakowce. W 2013 roku w Niemczech były one istotnym elementem generującym popyt. Według stowarzyszenia Deutscher Aero Club e.V. - DAeC i Deutschen Ultraleichtflugverbandes - DULV, w ubiegłym roku zarejestrowano 163 lekkie samoloty, a w 2012 roku 141. W samych Niemczech obecnie jest w użytku 3839 lekkich samolotów, razem z 516 lekkimi wiatrakowcami. Dużą część tegorocznej wystawy AERO stanowić będą samoloty jedno i dwusilnikowych z silnikiem tłokowym, które wymagają posiadania licencji turystycznej i nadal stanowią trzon floty lotnictwa ogólnego. Źródło: dlapilota

Komentarze