W
Porcie Lotniczym Zielona Góra/Babimost trwają testy systemu ILS pierwszej
kategorii, wspomagającego lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej
widoczności. Samorząd regionu wyłożył na instalację systemu ok. 4 mln zł. Dotąd
port nie miał ILS. Dzięki systemowi ILS poprawi się bezpieczeństwo lądowania w
Babimoście w trudnych warunkach pogodowych. W przypadkach gęstego zamglenia
zdarzało się, że samolot rejsowy z Warszawy do Babimostu był przekierowywany do
Poznania. Wtedy pasażerów do Zielonej Góry i Gorzowa Wlkp. wiozły busy
podstawione przez przewoźnika. Jak informuje marszałek woj. lubuskiego Elżbieta
Polak, procedury związane z instalacją systemu powinny się zakończyć do lipca,
by od instalacja mogła wejść do powszechnego użycia. ILS to radiowy system
nawigacyjny wspomagający lądowanie samolotu w trudnych warunkach
atmosferycznych, np. w czasie ograniczonej widoczności. Umożliwia on precyzyjne
prowadzenie samolotu od granicy zasięgu do pewnego punktu na tzw. ścieżce
schodzenia lub do punktu przyziemienia na drodze startowej. Port Lotniczy
Zielona Góra/Babimost Spółka z o.o. należy do samorządu woj. lubuskiego, a
zarządzaniem lotniskiem zajmuje się Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty
Lotnicze", na podstawie umowy z woj. lubuskim. Z lotniska odbywają się
loty rejsowe na trasie Zielona Góra - Warszawa dotowane przez samorząd
województwa. Jedno połączenie na dobę obsługiwane jest przez SprintAir przy
użyciu 33-miejscowego turbośmigłowego samolotu Saab 340A. W ubiegłym roku port
lotniczy w Babimoście obsłużył ponad 12 tys. pasażerów. Źródło: PAP
Komentarze
Prześlij komentarz