Certyfikacja samolotu Diamond DA52 jeszcze w tym roku



Przedstawiciele Austriackiego producenta samolotów, firmy Diamond Aircraft oznajmili, iż są na dobrej drodze do zakończenia wstępnej certyfikacji swojego dwusilnikowego samolotu Diamond DA52-VII. Nie zamierzają jednak rozpoczynać kampanii marketingowej swojego siedmiomiejscowego samolotu aż do 2015 roku, w którym planowane jest pełne zatwierdzenie jednostki napędowej, silnika Austro AE300. Pełna walidacja obejmuje radar statku powietrznego, systemy zapobiegania oblodzeniu i klimatyzacji. Jak twierdzi prezes firmy Diamond Aircraft - Christian Dries, „Ciężko pracujemy, aby uwzględnić wymagania europejskiej certyfikacji i planujemy dostarczyć pierwszą partię samolotów w przyszłym roku”. DA52, to zdecydowanie najwyższa półka wśród samolotów tłokowych Diamonda, którego najnowsza oferta skierowana będzie do prywatnych właścicieli i operatorów komercyjnych. „Z siedmioma fotelami, dużą wygodną kabiną i dużym przedziałem bagażowym może być to idealny samolot na rynku powietrznych taksówek", powiedział Dries. Prędkość przelotowa DA52, to 190kt (352 km/h), a jego zasięg 1240 nm (2300 km). „DA52 jest ciekawą propozycją dla właścicieli Cirrusa (SR20 i SR22) i operatorów starych Beechcraft’ów Baron i Cessn z serii 400. Wiem co mówię, bo na przestrzeni lat byłem posiadaczem czterech egzemplarzy samolotów Beechcraft Baron i trzech Cessny 400 ", dodał. Aby nakręcić sprzedaż DA52, firma Diamond planuje wykazywać się poprzez bieżącą działalność w branży lotnictwa ogólnego i prezentować samolot na różnego rodzaju pokazach lotniczych w przyszłym roku, w tym także na targach Aero w niemieckim Friedrichshafen. Źródło: FlightGlobal

Komentarze