SAS modernizuję flotę



Skandynawski przewoźnik SAS wycofał z użytkowania ostatnie trzy z 66 maszyn z serii MD-80. Jeden z nich będzie trafił do muzeum SAS na lotnisku w Oslo. Od dostarczenia  10 października 1985 pierwszych samolotów z serii MD-80  maszyny te wykonały 3 134 900 przelotów i pokonały prawie 3 mld kilometrów na  trasach krótkiego i średniego zasięgu. Wycofanie z użytkowania tego samolotu jest elementem modernizacji floty. - Na emeryturę przechodzi prawdziwy koń pociągowy SAS. Reakcja naszych klientów i pracowników była niesamowita, co pokazuje, że będziemy tęsknić za MD-80. Jednak  możemy także świętować, gdyż pożegnanie MD-80 oznacza wprowadzenie do floty nowych samolotów  – powiedział dyrektor SAS Group Flemming Jensen. Pod koniec I kwartału 2014  SAS zacznie korzystać z samolotów nowej generacji, które zapewniają oszczędności paliwa i większy komfort.  Samolot MD-80 miał  w swoim czasie dobre parametry lotu, był znany z ciszy w przedniej części kabiny. W związku  z wycofaniem tych maszyn przewoźnik zorganizował lot pożegnalny MD-80. Samolot zabrał prawie 150 zaproszonych gości w podróż po Danii. Przelot rozpoczął się w Kopenhadze, następnie samolot leciał nad lotniskami w Aalborgu i Billund, po czym wrócił do Kopenhagi przelatując nad mostem nad cieśniną Wielki Bełt. Od 2016 r. SAS będzie pierwszą europejską linią lotniczą, która otrzyma nowego Airbusa A320neo. Skandynawowie zamówili łącznie 65 nowych i nowoczesnych samolotów, których dostawa rozpocznie się w przyszłym roku. W październiku SAS zamówił u Airbusa  osiem  A350-900 XWB i cztery A330-300 w wersji Enhanced. Pierwszy A350-900 zostanie dostarczony w 2018 r., a już w 2015 r., kiedy wygasną  umowy leasingu, flota zostanie zmodernizowana i kilka samolotów A340 zostanie zastąpionych maszynami A330-300 w wersji Enhanced. W najbliższym czasie SAS rozpocznie także modernizację kabin w siedmiu aktualnie użytkowanych samolotach.  Źródło: ekonomia.rp.pl, Foto: wikipedia.org

Komentarze