Boeing
dokonał oblotu trzeciego z samolotów 787-9 Dreamliner, a jednocześnie
pierwszego wyposażonego w silniki GEnx General Electric. Trzeci z
przeznaczonych do testów samolotów 787-9, noszący oznaczenia ZB021, dołączył do
floty testowej mniej więcej po dwóch miesiącach od inauguracyjnego lotu
pierwszego 787-9. Samolot o oznaczeniach ZB021 wystartował z lotniska Paine
Field w Everett w stanie Waszyngton o godzinie 12:15 czasu lokalnego i
wylądował po 2 godzinach i 44 minutach na lotnisku Boeing Field w Seattle.
Boeing będzie wykorzystywać ten samolot do testowania działania silników oraz
własności użytkowych samolotu, takich jak zachowanie w locie z niskimi
prędkościami i hamowanie. Program testowy 787-9 jest cały czas rozwijany, a
flota testowa wykonuje regularne loty. Drugi z samolotów testowych przechodzi obecnie
na Florydzie testy klimatyczne. Cała flota 787-9 wykonała łącznie ponad 60
lotów, spędzając w powietrzu ponad 180 godzin. Poza testami prowadzonymi na
trzech dedykowanych samolotach, Boeing będzie również przeprowadzać testy na
dwóch samolotach seryjnych, z których pierwszy znajduje się w fazie montażu
końcowego w Everett. Rozwój 787-10 również odbywa się zgodnie z planem. Boeing
jest na dobrej drodze do dostarczenia 787-9 pierwszemu z klientów, tj. liniom
Air New Zealand w połowie 2014 roku. Łącznie 26 klientów zamówiło 396 samolotów
787 -9, co stanowi około 40 procent wszystkich zamówionych 787. Źródło:
boeing.com
Komentarze
Prześlij komentarz