Boeing ogłosił rozpoczęcie programu 777X



Boeing ogłosił rozpoczęcie programu 777X w trakcie Dubai Airshow 2013, otrzymując rekordową ilość zamówień i deklaracji złożenia zamówienia na najnowszy produkt z rodziny samolotów szerokokadłubowych. Umowy na dostarczenie 259 samolotów 777X zawarte z czterema klientami z Europy i Bliskiego Wschodu stanowią solidną podstawę do wspierania rozwoju i produkcji tego samolotu. Zamówienia na 777X i zobowiązania do ich złożenia obejmują 34 samoloty zamówione przez linie lotnicze Lufthansa, 25 przez Etihad Airways, 50 przez Qatar Airways i 150 przez linie Emirates. Jest to największy pod względem wartości launch produktu w historii odrzutowych samolotów pasażerskich. Łączna wartość umów wynosi ponad 95 mld dolarów według cen katalogowych. - Jesteśmy dumni ze współpracy z każdą z tych cenionych linii lotniczych przy wprowadzeniu na rynek 777X - największego i najbardziej wydajnego dwusilnikowego samolotu odrzutowego na świecie, powiedział Ray Conner, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. - Przełomowe technologie zastosowane w jego silnikach oraz całkowicie nowe skrzydła wykonane z kompozytów dadzą naszym klientom niezrównane korzyści oraz potencjał do rozwoju. 777X opiera się na popularnym wśród pasażerów i wiodącym na rynku modelu 777, który ma obecnie 55 procent udziału w rynku w swojej kategorii pod względem zamówień do realizacji oraz stanowi 71 procent floty tej kategorii użytkowanej na całym świecie. Rodzina samolotów 777X obejmuje modele 777-8X i 777-9X – oba stworzone w odpowiedzi na potrzeby rynku i oczekiwania klientów. 777X oparty jest na najlepszej w tej klasie samolotów niezawodności modelu 777, przy czym oferuje większe pokrycie rynkowe i możliwości generowania dochodów przewyższające te oferowane przez konkurencję. 777-8X konkuruje bezpośrednio z A350-1000, natomiast 777-9X stanowi klasę samą w sobie. W zależności od konfiguracji wybranej przez linię lotniczą, 777-9X będzie dysponować ponad 400 miejscami dla pasażerów, oferując liniom lotniczym nowe możliwości rozwoju. Dysponując zasięgiem wynoszącym ponad 8200 mil morskich (15 185 km), samolot będzie charakteryzować się najniższymi kosztami eksploatacji w przeliczeniu na miejsce wśród wszystkich samolotów pasażerskich. Drugi z samolotów z tej rodziny, 777-8X, będzie najbardziej uniwersalnym samolotem odrzutowym na świecie. Samolot pomieści 350 pasażerów, oferując niesamowity zasięg ponad 9300 mil morskich (17 220 km). Ponadto, w porównaniu z konkurencją samolot ten będzie charakteryzować się niezrównanymi parametrami dotyczącymi startu i ładowności. Źródło: boeing.com

Komentarze