Boeing ogłosił
rozpoczęcie programu 777X w trakcie Dubai Airshow 2013, otrzymując rekordową
ilość zamówień i deklaracji złożenia zamówienia na najnowszy produkt z rodziny
samolotów szerokokadłubowych. Umowy na dostarczenie 259 samolotów 777X zawarte
z czterema klientami z Europy i Bliskiego Wschodu stanowią solidną podstawę do
wspierania rozwoju i produkcji tego samolotu. Zamówienia na 777X i zobowiązania
do ich złożenia obejmują 34 samoloty zamówione przez linie lotnicze Lufthansa,
25 przez Etihad Airways, 50 przez Qatar Airways i 150 przez linie Emirates.
Jest to największy pod względem wartości launch produktu w historii odrzutowych
samolotów pasażerskich. Łączna wartość umów wynosi ponad 95 mld dolarów według
cen katalogowych. - Jesteśmy dumni ze współpracy z każdą z tych cenionych linii
lotniczych przy wprowadzeniu na rynek 777X - największego i najbardziej
wydajnego dwusilnikowego samolotu odrzutowego na świecie, powiedział Ray
Conner, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. - Przełomowe
technologie zastosowane w jego silnikach oraz całkowicie nowe skrzydła wykonane
z kompozytów dadzą naszym klientom niezrównane korzyści oraz potencjał do
rozwoju. 777X opiera się na popularnym wśród pasażerów i wiodącym na rynku
modelu 777, który ma obecnie 55 procent udziału w rynku w swojej kategorii pod
względem zamówień do realizacji oraz stanowi 71 procent floty tej kategorii
użytkowanej na całym świecie. Rodzina samolotów 777X obejmuje modele 777-8X i
777-9X – oba stworzone w odpowiedzi na potrzeby rynku i oczekiwania klientów. 777X
oparty jest na najlepszej w tej klasie samolotów niezawodności modelu 777, przy
czym oferuje większe pokrycie rynkowe i możliwości generowania dochodów
przewyższające te oferowane przez konkurencję. 777-8X konkuruje bezpośrednio z
A350-1000, natomiast 777-9X stanowi klasę samą w sobie. W zależności od
konfiguracji wybranej przez linię lotniczą, 777-9X będzie dysponować ponad 400
miejscami dla pasażerów, oferując liniom lotniczym nowe możliwości rozwoju.
Dysponując zasięgiem wynoszącym ponad 8200 mil morskich (15 185 km), samolot
będzie charakteryzować się najniższymi kosztami eksploatacji w przeliczeniu na
miejsce wśród wszystkich samolotów pasażerskich. Drugi z samolotów z tej
rodziny, 777-8X, będzie najbardziej uniwersalnym samolotem odrzutowym na
świecie. Samolot pomieści 350 pasażerów, oferując niesamowity zasięg ponad 9300 mil morskich (17 220 km). Ponadto, w
porównaniu z konkurencją samolot ten będzie charakteryzować się niezrównanymi
parametrami dotyczącymi startu i ładowności. Źródło: boeing.com
Komentarze
Prześlij komentarz