Na
14 targach lotniczych w Dubaju koncern Airbus zdobył ogółem 160 zamówień i
deklaracji zakupu opiewających na kwotę 44 mld USD. Kontrakty dowodzą
niesłabnącemu popytowi na szerokokadłubowe samoloty tej firmy. W szczególności
modele A380 i A350 XWB trafiły w oczekiwania i potrzeby klientów. Airbus
przyjął 142 zamówienia wiążące na sumę 40,4 mld USD (50 A380, 40 A350-900, 10
A350-1000, 26 A321neo, 10 A320neo oraz 6 A330-200F), a także 18 deklaracji
zakupu na sumę 3,6 mld USD. Pod względem wartości największe zamówienie złożyły
linie lotnicze Emirates, kupując dodatkowe 50 sztuk A380 o wartości 20 mld USD,
podkreślając ich wydajność i atrakcyjność dla pasażerów oraz potwierdzając, że
ten model jest flagowym samolotem ich floty. Pod względem liczby samolotów
największe zamówienie złożyły linie Etihad Airways, które zamówiły podczas
targów lotniczych w Dubaju 87 samolotów ((40 A350-900, 10 A350-1000, 26
A321neo, 10 A320neo i jeden A330-200F)
o wartości katalogowej 19 mld USD. Nieustającym powodzeniem cieszył się
wszechstronny A330-200F,
na który linie Qatar Airways Cargo złożyły pięć zamówień wiążących (oraz
zobowiązanie na zakup dalszych ośmiu). Jedno zamówienie wiążące na ten samolot
złożyły też linie Etihad Airways, co daje w sumie 14 zamówień i zobowiązań na
sumę 3 mld USD. Linie Air Algérie złożyły zobowiązanie na trzy samoloty
pasażerskie A330-200 o wartości 648 mln USD, zwracając uwagę na ich wysoką
niezawodność. Lybian Wings z siedzibą w Trypolisie ogłosiły podczas targów
rozpoczęcie działalności i wybrały na dostawcę pierwszych samolotów do swojej
floty firmę Airbus, zobowiązując się do zakupu trzech A350-900 i czterech
A320neo. John Leahy, COO firmy Airbus ds. klientów skomentował: „Dzięki
centralnemu położeniu geograficznemu, silnemu rozwojowi gospodarczemu i
bliskości centrów populacji bliskowschodni przewoźnicy mają wszystko, co
potrzebne, by czerpać korzyści ze wzrostu ruchu lotniczego. Wartość zamówień
podczas targów, największa w historii Airbusa jest wyraźnym dowodem na to, że region
Bliskiego Wschodu inwestuje w najnowocześniejsze i najwydajniejsze samoloty, by
wykorzystać ten wzrost” – dodał. Zwiększony ruch spowodował, że średnia
wielkość samolotu wzrosła o 25 procent, a linie lotnicze wybierają większe
samoloty lub powiększają już zamówione. Większe samoloty, takie jak A380, w
połączeniu z wyższym współczynnikiem załadunku pozwalają na efektywne
wykorzystanie ograniczonych okien startowych i przyczyniają się do wzrostu
liczby pasażerów bez konieczności zwiększania liczby lotów, co potwierdza
londyńskie lotnisko Heathrow. Nacisk na zrównoważony rozwój pozwolił w ciągu
ostatnich 40 lat zmniejszyć zużycie paliwa i poziom hałasu o co najmniej 70
procent. Innowacyjne produkty, takie jak A320neo, A320 Sharklet, A380 i A350
XWB, wpisują się w ten trend. Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz