Airbus zdobywa w Dubaju kolejne zamówienia



Na 14 targach lotniczych w Dubaju koncern Airbus zdobył ogółem 160 zamówień i deklaracji zakupu opiewających na kwotę 44 mld USD. Kontrakty dowodzą niesłabnącemu popytowi na szerokokadłubowe samoloty tej firmy. W szczególności modele A380 i A350 XWB trafiły w oczekiwania i potrzeby klientów. Airbus przyjął 142 zamówienia wiążące na sumę 40,4 mld USD (50 A380, 40 A350-900, 10 A350-1000, 26 A321neo, 10 A320neo oraz 6 A330-200F), a także 18 deklaracji zakupu na sumę 3,6 mld USD. Pod względem wartości największe zamówienie złożyły linie lotnicze Emirates, kupując dodatkowe 50 sztuk A380 o wartości 20 mld USD, podkreślając ich wydajność i atrakcyjność dla pasażerów oraz potwierdzając, że ten model jest flagowym samolotem ich floty. Pod względem liczby samolotów największe zamówienie złożyły linie Etihad Airways, które zamówiły podczas targów lotniczych w Dubaju 87 samolotów ((40 A350-900, 10 A350-1000, 26 A321neo, 10 A320neo i jeden A330-200F) o wartości katalogowej 19 mld USD. Nieustającym powodzeniem cieszył się wszechstronny A330-200F, na który linie Qatar Airways Cargo złożyły pięć zamówień wiążących (oraz zobowiązanie na zakup dalszych ośmiu). Jedno zamówienie wiążące na ten samolot złożyły też linie Etihad Airways, co daje w sumie 14 zamówień i zobowiązań na sumę 3 mld USD. Linie Air Algérie złożyły zobowiązanie na trzy samoloty pasażerskie A330-200 o wartości 648 mln USD, zwracając uwagę na ich wysoką niezawodność. Lybian Wings z siedzibą w Trypolisie ogłosiły podczas targów rozpoczęcie działalności i wybrały na dostawcę pierwszych samolotów do swojej floty firmę Airbus, zobowiązując się do zakupu trzech A350-900 i czterech A320neo. John Leahy, COO firmy Airbus ds. klientów skomentował: „Dzięki centralnemu położeniu geograficznemu, silnemu rozwojowi gospodarczemu i bliskości centrów populacji bliskowschodni przewoźnicy mają wszystko, co potrzebne, by czerpać korzyści ze wzrostu ruchu lotniczego. Wartość zamówień podczas targów, największa w historii Airbusa jest wyraźnym dowodem na to, że region Bliskiego Wschodu inwestuje w najnowocześniejsze i najwydajniejsze samoloty, by wykorzystać ten wzrost” – dodał. Zwiększony ruch spowodował, że średnia wielkość samolotu wzrosła o 25 procent, a linie lotnicze wybierają większe samoloty lub powiększają już zamówione. Większe samoloty, takie jak A380, w połączeniu z wyższym współczynnikiem załadunku pozwalają na efektywne wykorzystanie ograniczonych okien startowych i przyczyniają się do wzrostu liczby pasażerów bez konieczności zwiększania liczby lotów, co potwierdza londyńskie lotnisko Heathrow. Nacisk na zrównoważony rozwój pozwolił w ciągu ostatnich 40 lat zmniejszyć zużycie paliwa i poziom hałasu o co najmniej 70 procent. Innowacyjne produkty, takie jak A320neo, A320 Sharklet, A380 i A350 XWB, wpisują się w ten trend. Źródło: dlapilota

Komentarze