UPS zabudowuje winglety w
swoich Boeingach 767-300ER. Przedsięwzięcie ma na celu zmniejszenie zużycia
paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. United Parcel Service (UPS) to amerykańskie
przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem przesyłek i logistyką. Flota UPS
Airlines składa się z 234 statków powietrznych. Są to 53 Airbusy A300-600RF, 2
Boeingi 747-400BDSF, 11 Boeingów 747-400F, 75 Boeingów 757-200PF i 38 McDonnell
Douglas MD-11F.
Oprócz nich UPS mają także na stanie 54 Boeingi 767-300ERF, a kolejnych 5
zostało zamówionych. Przewoźnik planuje zabudowanie wingletów we wszystkich
samolotach tego typu do końca 2014. Należące do amerykańskiego towarzystwa
Boeingi 767-300ERF są zdolne do przewozu 59 t cargo, rozmieszczonego w 24
kontenerach na górnym pokładzie i 7 na dolnym. Zasięg tych samolotów wynosi 6056 km. Winglety, których
wysokość wynosi ok. 3,5 m,
powodują zwiększenie rozpiętości Boeinga 767-300ERF o ok. 1,5 m. Zabudowanie wingletów
zwiększa masę własną samolotu o ok. 1300 kg. Składa się na to masa wingletów oraz
wzmocnienia struktury skrzydła. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz