Koncern
Cessna poinformował, iż swój pierwszy lot wykonał produkcyjny egzemplarz modelu
Turbo Skylane JT-A, który napędzany jest silnikiem Diesla na paliwo Jet-A.
Konstrukcja spędziła w powietrzu 2h 30m. Wyprodukowany przez spółkę Safran
227-konny silnik SMA ma być do 40% oszczędniejszy niż jednostki napędzane
AvGasem, spalając ok. 41 litrów paliwa na godzinę lotu przy prędkości
przelotowej 289 km/h. Po zatankowaniu maksymalnej ilości paliwa (329 litrów),
maszyna może wykonywać loty o długości prawie 1,9 tys. km. Podczas prób w
powietrzu samolot osiągnął wysokość 8 tys. stóp, prędkość 152 KTAS i według
pilota testowego Dale’a Bleakneya, zachowywał się zgodnie z oczekiwaniami. Firma
ogłosiła w kwietniu, iż jest na dobrej drodze do uzyskania certyfikatu typu i
rozpoczęcia pierwszych dostaw tej konstrukcji jeszcze przed końcem czerwca br.
Model Turbo Skylane JT-A wymaga pasa startowego o długości co najmniej 422 m
(1385 stóp), a jego udźwig użyteczny wynosi 461 kg. Standardowo wyposażony jest
w szklany kokpit Garmin G1000 dostosowany do wymagań Cessny, który obejmuje
wizję syntetyczną, system zarządzania lotem i autopilota GFC 700 z
zaawansowanymi funkcjami. Według firmy, samolot będzie dostępny w cenie ok. 515
tys. dolarów . (aero-news), Foto: australianflying.com
Komentarze
Prześlij komentarz