Firma
Honda Aircraft poinformowała, iż certyfikacja odrzutowca biznesowego HA-420
HondaJet jest opóźniona o około jeden rok i obecnie jest planowana na drugą
połowę 2014 r. Fakt ten ma związek z przedłużającymi się pracami rozwojowymi
jednostek napędowych. Zgodnie ze wstępnym harmonogramem, pięć egzemplarzy
HA-420 miało zostać dostarczonych do klientów pod koniec 2013 r. lub kilka
miesięcy po tym jak Honda zakończy proces certyfikacji silników General
Electric HF120 o mocy 2000
KM (1400 kW). Ale teraz okazuje się, że Honda Aircraft
nie uzyska zatwierdzenia silników do końca tego roku. Rozwój HF120 jest
szczególnie trudny, czego potwierdzeniem jest fakt, iż turbowentylatorowe
silniki nie przeszły testów oblodzeniowych w procesie wstępnej certyfikacji,
który miał miejsce w lutym 2011 r. (co spowodowało opóźnienie projektu o rok).
Dotychczas Honda Aircraft zbudowała cztery latające prototypy, z których trzy
wykonują testy w locie wykorzystując mniejsze wersje jednostek napędowych. Nowe
opóźnienie certyfikacji oznacza również, że w fabryka firmy w Greensboro, w
Północnej Karolinie, nie będzie wykorzystywana przez kolejny rok. Japońska
spółka jednak planuje szybko uruchomić produkcję w momencie, gdy pierwszy
samolot zostanie przekazany do użytkownika. (dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz