Zakończyło
się układania nawierzchni remontowanego pasa startowego, na części powierzchni
rozpoczęły się prace wykończeniowe. Droga startowa, z powodu usterek wykrytych
na betonowych progach, została wyłączona z użytkowania 22 grudnia 2012. Ułożono
łącznie 58 tys. mkw. nawierzchni betonu, do którego produkcji zużyto w sumie 14
wahadeł kruszywa po ok. 1 600 ton każde. Ostatni etap prac na progach drogi
startowej polega na montażu lamp oświetlenia nawigacyjnego, wykonaniu szczelin
dylatacyjnych oraz oznakowaniu poziomym progów startowych. Równolegle
wykonywane są naprawy dwóch fragmentów głównej drogi kołowania. Prace te nie
wpłyną na czas zakończenia remontu. Na początku czerwca, po zakończeniu prac i
demontażu węzła betoniarskiego, rozpoczną się obloty systemu ILS do CAT I. Naprawa
ma się zakończyć do 18 czerwca. Przewoźnicy nie wrócą do Modlina jednak
wcześniej niż jak z początkiem lipca. Po tym jak decyzją
Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dwie trzecie pasa zostało
zamknięte, dwie linie lotnicze, które realizowały operacje z Modlina – Wizzair
i Ryanair - przeniosły się na warszawskie Okęcie. (ekonomia24)
Komentarze
Prześlij komentarz