Rozpoczyna się budowa nowego terminalu pasażerskiego w Kraków Airport



Do końca marca 2015 roku zostaną zrealizowane najważniejsze inwestycje w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice: budowa nowego terminalu, przebudowa obecnie istniejącego oraz modernizacja wewnętrznego układu komunikacyjnego lotniska. W czwartek zarząd lotniska podpisał umowę z wykonawcą tych przedsięwzięć, na którego w przetargu została wybrana włoska firma Astaldi S.p.A. Wartość zaplanowanych prac wynosi 368,88 mln zł brutto. Po rozbudowie przepustowość krakowskiego lotniska wzrośnie do 8 milionów pasażerów rocznie. Obecnie może ono odprawić do 3,5 mln osób rocznie. Lotnisko będzie w stanie obsłużyć nawet po 1,8 tys. pasażerów odlatujących i przylatujących w ciągu godziny. Terminal pasażerski po rozbudowie będzie miał ponad 56 tys. m.kw. powierzchni użytkowej (obecnie 15 tys. m kw.). Początkowo obiekt będzie dysponował dwoma rękawami umożliwiającymi bezpośrednie przejście do samolotów, z możliwością zwiększenia w przyszłości ich liczby do pięciu. Jak podkreślają władze lotniska, rozbudowa budynku została zaprojektowana tak, aby w pełni zintegrować nową część obiektu z częścią już istniejącą i stworzyć obiekt o jednolitej strukturze przestrzenno-funkcjonalnej. Znakiem identyfikującym krakowskie lotnisko stanie się nowa frontowa część terminalu w formie szklanego odwróconego pryzmatu. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji nową strefę odpraw biletowo-bagażowych, która została zaprojektowana na poziomie 0, częściowo jako adaptacja istniejącej części terminalu (obecna hala odbioru bagażu), a częściowo jako nowa przestrzeń. Łącznie zaprojektowano 34 stanowiska odpraw check-in oraz stanowisko odpraw bagażu ponad gabarytowego i stanowisko odprawy VIP. (PAP)

Komentarze