Startuje kampania sprzedażowa Embraera



Koncern Embraer ponownie uruchomił kampanię sprzedażową bliźniaczych średnich odrzutowców biznesowych Legacy 450 i 500, prawie cztery miesiące po wykonaniu pierwszego lotu przez jeden z modeli tego samolotu, powiedział prezes brazylijskiej spółki, Frederico Curado. Pierwsze dwa prototypy Legacy 500 obecnie uczestniczą w programie lotów testowych, który przebiega sprawniej niż oczekiwano, wyjaśniał Curado podczas telekonferencji z analitykami przeprowadzonej odnośnie wyników firmy w czwartym kwartale ubiegłego roku. "Ten projekt jest bardziej dojrzały niż poprzednio przez nas rozwijane", kontynuował. Wkrótce do programu testowego ma dołączyć również trzeci prototyp tego samolotu. Program Legacy 500 został opóźniony o ponad rok z powodu kilku problemów technicznych, w tym integracji systemu kontroli lotu fly-by-wire. Opóźnienie spowodowało przełożenie daty jego wejścia do służby na połowę 2014 r. Operacyjny debiut Legacy 500 planowany jest rok po wprowadzeniu na rynek jego mniejszego odpowiednika - modelu 450. Rozwój obu tych samolotów ma na celu przejęcie części rynku, w którym dotychczas największe udziały posiadają modele Cessna Citation Sovereign i Gulfstream G150.  Analitycy sektora lotniczego oczekują, że w ciągu najbliższych kilku lat w tym segmencie biznes jetów pojawią się także inne nowe produkty, w tym Bombardier Learjet 85 i Cessna Latitude. (aero-news.net)

Komentarze