Na
pokazach lotniczych Gelendzhik Air Show, które odbywały się w Gelendzhik na
rosyjskim wybrzeżu Morza Czarnego, zaprezentował się w powietrzu zmodernizowany
dwupłatowiec An-2. Samolot został przebudowany przez Chaplygin Siberian
Aeronautical Research Institute's. Instytut z Nowosybirska zastąpił
dziewięciocylindrowy silnik Shvetsov ASH-62 turbośmigłowym Honeywell Aerospace
TPE-331 wraz z pięciołopatowym śmigłem Hartzella. Głównym założeniem rozwoju
tej 65-letniej konstrukcji było zmniejszenie jej kosztów operacyjnych oraz
zwiększenie osiągów. Instytut zakończył testy lotu kilka tygodni wcześniej po
sześciomiesięcznych pracach. Nowy silnik zapewnia podobną moc co ASH-62, ale
jest lżejszy. Napędzany TPE-331 An-2 posiada również krótszy rozbieg, jest
stabilniejszy i łatwiejszy w pilotażu. Rosyjskie Ministerstwo Handlu i
Przemysłu wystąpiło o rządową akceptację planu modernizacji dwupłatowca o nowy
silnik i awionikę, co w zamierzeniach ma rozwiązać zapotrzebowanie na nową
generację samolotów regionalnych do obsługi obszarów o niedostatecznej liczbie
połączeń drogowych i kolejowych. An-2, którego oblatano w 1947 roku, jest
jednym z najbardziej powszechnie produkowanych dwupłatowców w historii. Łącznie
zbudowano 20 tys. egzemplarzy tej konstrukcji. (FlightGLOBAL)
Komentarze
Prześlij komentarz