Zawieszono certyfikat dla Robinsona R66

Kanadyjskie oraz europejskie władze lotnicze zawiesiły certyfikację pięcioosobowego śmigłowca Robinson R66 i zażądały przeprowadzenia większej ilości testów systemu hydraulicznego, powiedział prezes firmy, Kurt Robinson. Departament Transportu Kanady (TC) oraz Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zwróciły się do firmy w celu udowodnienia, że w przypadku awarii systemu hydraulicznego, pilot będzie zdolny do dalszego kontrolowania maszyny, dodał. Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) przyznała firmie Robinson zwolnienie z reguły i w październiku 2010 r. wydała dla modelu R66 świadectwo zdatności do lotu. Jednak urzędnicy TC i EASA chcą, aby kalifornijski producent wykonał drugą rundę testów, która ma udowodnić, że R66 może być kontrolowany nawet bez zapasowego systemu hydrauliki. W trzecim kwartale ubiegłego roku R66 zakończył pierwszą rundę testów, ale ich wyniki nie skłoniły EASA i TC do zatwierdzenia certyfikacji. Firma przedstawiła FAA wniosek dotyczący drugiej rundy testów w listopadzie 2011 r., ale do tej pory Agencja nie zdecydowała, które testy maja zostać wykonane. "Czekamy na informacje zwrotne od Agencji", powiedział przedstawiciel spółki Robinson. (dlapilota)

Komentarze