Zmniejsza się sprzedaż maszyn segmentu GA


Stowarzyszenie Producentów General Aviation (GAMA) poinformowało, iż produkcja w tym segmencie lotnictwa, pomimo wcześniejszych sygnałów o jej stałym wzroście, ponownie zaczyna słabnąć. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku, sprzedaż samolotów tłokowych i turbośmigłowych wyniosła ogółem 791, co znamionuje spadek o 15,5%. Dla porównania, w tym samym okresie ubiegłego roku, nabywców znalazło 936 maszyn tego typu. Przychody w analizowanym okresie zmniejszyły się o ponad 22%, do 7,3 miliardów dolarów, tłumaczył w Waszyngtonie przedstawiciel GAMA, jednocześnie tłumacząc, iż jedną z przyczyn tego stanu rzeczy, jest niekorzystna dla lotnictwa ogólnego polityka rządu USA. „Te wartości wskazują, jak w obecnym czasie potencjalnie szkodliwa jest dla GA retoryka administracji Obamy i jej stanowisko w kwestii wykorzystywania odrzutowców biznesowych”, powiedział prezydent GAMA, Pete Bunce. „Ta administracja wyodrębnia właścicieli samolotów biznesowych w politycznej demagogii. To jest po prostu zdumiewające, że nie mogą oni uświadomić sobie, że robią dużą szkodę dla przemysłu, który jeszcze nie podniósł się po niedawnej recesji”, dodał. Sektor business jetów wypadł w tym zestawieniu najgorzej. W pierwszym półroczu 2011 r., producenci dostarczyli jedynie 261 odrzutowców korporacyjnych, co w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego oznacza spadek o 26,5%. Liczba dostarczonych maszyn turbośmigłowych spadła o 8,9%, do 143 sztuk, podczas gdy tłokowych o 8,7% do 387 egzemplarzy. (GAMA via dlapilota)

Komentarze