Lufthansa uruchamia loty rejsowe z wykorzystaniem biopaliw

Lufthansa jako pierwsza linia lotnicza na świecie rozpoczyna sześciomiesięczną próbę użycia biopaliwa w regularnych lotach rejsowych. Należący do Lufthansy samolot Airbus A321 o numerze rejestracyjnym D-AIDG będzie obsługiwać trasę Hamburg-Frankfurt-Hamburg cztery razy dziennie. Jeden z silników samolotu zasilany będzie mieszanką tradycyjnego paliwa oraz paliwa biosyntetycznego w proporcji 50/50. Biopaliwo do silników odrzutowych zostało zatwierdzone przez Amerykańskie Towarzystwo Testowania i Materiałów (American Society for Testing and Materials, ASTM). Ponieważ biopaliwo posiada podobne właściwości co paliwo tradycyjne, może być stosowane we wszystkich rodzajach samolotów bez konieczności modyfikacji samolotu lub samego silnika. Pierwszy lot odbędzie się 15 lipca. W okresie testowym zastosowanie biopaliwa pozwoli ograniczyć poziom emisji CO2 o ok. 1500 ton. Paliwo stosowane przez Lufthansę produkowane jest przez Neste Oil – fiński koncern naftowy. Lufthansa ocenia całkowity koszt realizacji projektu testowania biopaliwa na ok. 6,6 mln euro. Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii przyznało 2,5 mln euro na realizację tego projektu, będącego częścią szerszego programu znanego pod nazwą FAIR (Future Aircraft Research). Jego celem jest zbadanie dodatkowo innych zagadnień poza kompatybilnością biopaliw, takich jak nowe koncepcje napędów i samolotów oraz inne rodzaje paliw, jak płynny gaz ziemny (LNG). (wnp.pl)

Komentarze