Airbus i Rolls-Royce podpisują umowę w sprawie ulepszonej wersji A350

Prezesi Airbusa i Rolls-Royce’a, Tom Enders i John Rishton (na zdjęciu poniżej), podpisali wczoraj przełomowe porozumienie o podjęciu wspólnych prac nad ulepszonym modelem A350-1000, napędzanym silnikami turbowentylatorowymi Rolls-Royce Trent XWB XWB o podwyższonym ciągu. Ulepszona wersja silnika Trent XWB będzie w pełni zoptymalizowana z myślą o największym członku rodziny A350 XWB, oferując ciąg startowy dochodzący do 97 tys. lbs. Tym samym będzie to najpotężniejszy w historii silnik stworzony dla samolotów Airbusa. Dodatkowy ciąg oraz wyższa masa startowa, wynosząca 308 ton, pozwolą liniom lotniczym obsłużyć trasy dłuższe o ok. 400 mil morskich przy pełnym obciążeniu 350 pasażerów bądź przewieźć przy danym zasięgu o 4,5 tony więcej ładunku. W porównaniu do konkurencji A350-1000 będzie też cechował się o ok. 25% mniejszym zużyciem paliwa i emisją CO2. Dzięki temu A350-1000 zagwarantuje sobie niepodważalną pozycję najbardziej wydajnego samolotu w swojej kategorii. (Airbus)

Komentarze